Podróże  / News

Czesi będą nas wozić do Pragi taniej niż PKP. Leo Express wyjeżdża na polskie tory

311 interakcji
dołącz do dyskusji

PKP będzie mieć konkurencję. Na polskie tory wyjadą lada moment pociągi nowego przewoźnika. Leo Express będzie woził pasażerów z Krakowa i Katowic do czeskiej Pragi w atrakcyjnych cenach.

Leo Express jest firmą pochodzącą z Czech, która zajmuje się przewozami osób na terenie Europy. Do tej pory Polacy mogli znać głównie za sprawą autobusów kursujących m.in. pomiędzy Trójmiastem, Warszawą, Krakowem, Łodzią i Katowicami, a Lwowem, Brnem, Wiedniem, Monachium i Pragą.

Komunikacja autobusowa to jednak nie jest jedyna forma transportu, jaką oferuje Leo Express. Czeska firma proponuje pasażerom również kursy swoimi własnymi pociągami. Do tej pory nie mogły one operować w Polsce, ale ze względu na uzyskanie stosownych zezwoleń to się zmienia.

Leo Express będzie konkurentem PKP już od jutra.

Firmie udało się uzyskać ostatnie niezbędne zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji zespołu trakcyjnego typu Flirt od prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Dzięki temu może już świadczyć usługi na terenie naszego kraju. Pierwsi pasażerowie będą mogli wyruszyć w podróż już w piątek, 20 lipca.

Z początku Leo Express będzie umożliwiać podróże na trasie Kraków-Praga. Ceny biletów, które sprzedawane są już od 25 czerwca, będą rozpoczynać się wedle przewoźnika od 19 zł - aczkolwiek to cena wyłącznie dla osób, które planują podróż z bardzo dużym wyprzedzeniem.

Ile kosztują bilety na Leo Express z Krakowa do Pragi?

Ceny w Leo Express za podróż do Pragi w pierwszych dniach, wyświetlane w wyszukiwarce na stronie internetowej przewoźnika, prezentują się nieco mniej atrakcyjnie niż 19 zł. Kursy pociągami relacji Kraków-Katowice-Praga będą realizowane w soboty i poniedziałki za ok. 70 zł do nawet blisko 300 zł. Czas trwania podróży z Krakowa do Pragi wynosi 6 godz. i 35 min.

Pociąg kursuje przez trasę Kraków Podgórze - Skawina - Zator, Energylandia - Oświęcim, Dwory - Mysłowice - Katowice - Katowice Ligota - Tychy - Pszczyna - Zebrzydowice - Bohumin - Ostrava, hl. n. - Ostrava-Svinov - Studenka - Suchdol nad Odrou - Hranice na Morave - Prerov - Olomouc, hl. n. - Zabreh na Morave - Pardubice, hl.n. - Kolin - Praha-Liben.

Rozkład nie pozostawia też wątpliwości, dla kogo przygotowano to połączenie.

Kursy z Polski do Czech realizowane będą w soboty i poniedziałki, bo pociągi będą kursować w piątki i niedziele z Czech do Polski. Czesi więc mogą zaplanować sobie przedłużony weekend w Krakowie od piątku do poniedziałku, a Polacy wyjeżdżający w sobotę, musieliby wracać już w niedzielę.

Przewoźnik ma w planach dodanie większej liczby kursów, a w swoich pociągach zapewnia łączność Wi-Fi i gniazdka elektryczne. Do dyspozycji pasażerów jest sekcja dla dzieci. W cenie biletu zawarty został poczęstunek, a podróżni mogą liczyć na darmową wodę. Nie zabrakło też strefy ciszy.

Leo Express nie jest zresztą jedyną firmą, która chce na polskich torach kursować ze swoimi pociągami. Kursami do Warszawy zainteresowany jest należąca do Deutsche Bahn brytyjska Arriva oraz RegioJet, pochodzący tak jak Leo Express z Czech. Przepisy, które ułatwią im wejście na Polski rynek, zmienia się kolejno w 2020 i 2023 roku.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst