Tech  / News

Przestrzeń Facebooka to fizyczna manifestacja misji firmy i pierwsze takie centrum w naszej części Europy

Wczoraj otwarto w Warszawie Przestrzeń Facebooka. To pierwsze tego typu miejsce w Europie Środkowo-Wschodniej.

Przestrzeń Facebooka w Warszawie (albo jak głosi oficjalna nazwa Przestrzeń from Facebook) to pierwsze takie miejsce w naszej części świata. Fizyczna manifestacja firmy, której głównym celem, jak wbija nam do głów od dawna jej szef, jest łączenie ludzi i budowanie głębokich i wartościowych relacji między nimi. Warszawska Przestrzeń ma oczywiście realizować tę szczytną misję.

Przestrzeń Facebooka dla ludzi, grup i organizacji.

Budynek ma realizować trzy typy projektów. Po pierwsze Facebook chce tam stworzyć miejsce do „nauki internetu". Szkolenia i kursy mają się odbywać na przeróżnym poziomie i być z jednej strony skierowane do ludzi, którzy nie wiedzą, jak założyć konto w banku, a z drugiej dla osób, które chcą poszerzyć swoje kompetencje na rynku pracy i poznać język programowania. Rozstrzał jest więc całkiem spory. Na szczęście ta działalność Przestrzeni nie ograniczy się do warszawiaków. Budynek będzie w takim wypadku grał rolę stacjonarnego odbicia wirtualnego centrum szkoleń. Większość proponowanych przez Facebooka kursów będzie dostępna po polsku online.

Drugą i trzecia grupa docelowa, do której skierowana jest nowa inicjatywa, skorzysta przede wszystkim z fizycznej przestrzeni oferowanej przez amerykańską firmę. Organizacja pozarządowe będą mogły organizować tam konferencje, spotkania, prelekcje, czy co im w duszach zagra. Członkowie facebookowych grup będą mogli się po prostu spotykać w jednej z sal lub pokoi albo zorganizować ciekawe wydarzenie.

Lokalizacja przestrzeni jest niemal symboliczna.

Do dyspozycji spotykających się są dwie duże sale, kilka mniejszych pokoi i profesjonalne miejsce ze sprzętem do nagrywania relacji na żywo. Oczywiście relacji idących na Facebooka. Do tego dochodzi duży taras z pięknym widokiem na Warszawę.

Przestrzeń znajduje się w centrum stolicy, obok znanej każdemu warszawiakowi hali Koszyki. Budynek, choć znajduje się w samym sercu miasta, jest w pewnej odległości od jej biznesowego zagłębia. Bliżej mu za to do Politechniki Warszawskiej, co wydaje się w jakiś sposób symboliczne. Facebook wybrał lokalizację bliższą ludziom, szczególnie tym młodym, a nie biznesowi, co ładnie odzwierciedla wartości, które głosi Mark Zuckerberg.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst