Sprzęt  / News

Polski rynek smartfonów ma dwóch liderów. Samsung i Huawei przerzucają się badaniami

Picture of the author

Kolejne badania potwierdzają dominację Huaweia na polskim rynku smartfonów. Zarówno IDC Poland, jak też GFK Polonia, wskazały chińską firmę jako nadwiślańskiego lidera. Tylko w różnych okresach.

Na wstępie warto powiedzieć kilka słów o różnicach między badaniami prowadzonymi przez IDC oraz GFK. W wielkim skrócie, IDC raportuje otrzymanie urządzeń przez sklepy i operatorów, tzw. zatowarowanie. GFK z kolei przedstawia realną sprzedaż produktów do konsumentów.

Moim zdaniem to drugie badanie jest bardziej wiarygodne. I mimo że Huawei według IDC był liderem polskiego rynku smartfonów w pierwszym kwartale 2018 roku, to według GFK tę pozycję powinien dzierżyć Samsung i przychylam się ku tej opinii.

Jednak według najnowszego badania GFK Polonia to Huawei dzierży palmę pierwszeństwa w kwietniu 2018 roku. Ze względu na umowy z dostawcą badań Huawei nie mógł się odnosić do konkurencji, ale podał, że uzyskał udziały na poziomie 35,8 proc. Wiemy jednak, że Samsung w tym samym badaniu zanotował wynik 31,1 proc. i zajął drugie miejsce.

Na polskim rynku jest tak naprawdę dwóch liderów.

To Samsung sprzedał do klientów najwięcej smartfonów w pierwszym kwartale 2018 roku, zaś Huawei w kwietniu 2018 roku. Jako że Chińczycy są obecnie na fali wznoszącej, można spodziewać się, że utrzymają oni pozycję lidera w najbliższym czasie. Jednak jak będzie naprawdę, dowiemy się dopiero po przedstawieniu kolejnych badań.

A te zobaczymy już niebawem, bo niezależnie kto w następnych miesiącach i kwartałach zajmie na rynku pierwsze miejsce, na pewno się tym pochwali.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst