Wiedźmin 2 doczeka się specjalnej wersji na Xbox One X
Posiadacze konsol Xbox One X mogą zobaczyć dziś reklamę, która zaostrzy apetyt niejednego fana dobrych gier RPG. Nieco przedwcześnie wyemitowany banner zapowiada Wiedźmina 2 w wersji podrasowanej, zgodnej ze sprzętem najnowszej generacji.
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to jedna z najwyżej ocenianych gier RPG ostatnich lat. Polska produkcja doczekała się niesamowitej kontynuacji w formie trzeciej części, która znacząco przyćmiła blask poprzedniczki. Wiele wskazuje jednak na to, że druga część trylogii o przygodach Geralta doczeka się ciekawej reedycji.
Posiadacze konsol Xbox One X, po udaniu się do sekcji Store, zobaczą duży baner informujący o nadciągających przecenach na gry z serii Wiedźmin. Po kliknięciu w reklamę zobaczymy listę gier objętych promocją, na której na razie widnieje wyłącznie Wiedźmin III: Dziki Gon w różnorakich edycjach i dodatki DLC do gry. Na samej górze widnieje jednak informacja o Wiedźminie 2, który ma być wzbogacony o edycję dla Xbox One X.
Nie może być przy tym mowy o literówce w reklamie. Grafika zdobiąca ogłoszenie pochodzi właśnie z drugiej części gry.
Wiedźmin 2 – co zapewni nam edycja na Xbox One X?
Tego jeszcze nie wiemy, CD Projekt RED nie wydał żadnego komunikatu w tej sprawie. Warto pamiętać, że to gra wydana jeszcze na konsolę Xbox 360 (oraz na komputery PC). Jej obecność na Xbox One wynika tylko z tego, że konsola ta jest zgodna wstecznie ze swoją poprzednią generacją.
Mimo tego gra doczeka się darmowej łatki, dzięki której wykorzysta moc obliczeniową najwydajniejszej konsoli na rynku, jaką jest Xbox One X. Nie będzie to pierwsza gra z Xboksa 360, która doczekała się łatki usprawniającej jej działanie na najdroższej konsoli Microsoftu. Takie aktualizacje otrzymały, między innymi, Fallout 3, Mirror’s Edge czy Halo 3.
Czego możemy się więc spodziewać? Za podpowiedź może służyć łatka do Wiedźmina III, wprowadzająca pełną obsługę konsoli Xbox One X. Gra po aktualizacji działa w wyższej rozdzielczości, obsługuje tryb HDR, renderuje cienie w wyższej rozdzielczości, wprowadza symulację światła rozproszonego (ambient occlusion) oraz wyświetla większą liczbę tekstur w wysokiej rozdzielczości.