REKLAMA

Koszulka lidera znowu jest fioletowa. Play siecią numer jeden w Polsce - wyniki za 2017 rok

Play zakończył 2017 r. z sukcesem. Sieć ma 15,2 mln klientów, dzięki czemu jest numerem jeden w Polsce.

roaming w play nowe zasady dopłaty
REKLAMA
REKLAMA

W trzecim kwartale 2017 r. Play pochwalił się, że wyprzedził trójkę rywali, czyli Orange, T-Mobile i Plusa. Fioletowy operator utrzymał swoją pozycję w czwartym kwartale, a dodatkowo zwiększył dystans do Orange, znajdującego się na drugiej lokacie.

Na koniec 2017 r. sieć Play ma 15,2 mln klientów.

W segmencie abonamentowym jest to dokładnie 9,43 mln klientów, a w segmencie prepaid 5,78 mln. Ogólna liczba klientów względem 2016 r. wzrosła o 5,6 proc., natomiast liczba klientów abonamentowych wzrosła o 12,7 proc. Widać więc, że do dobrego wyniku Play w największej mierze przysłużyły się właśnie abonenci kontraktowi, którzy stanowią 62 proc. klientów.

 class="wp-image-689950"

Niestety nie jest tak różowo, jeśli spojrzymy na finansową stronę biznesu. Względem 2016 r. zysk operacyjny zmalał z poziomu 1,29 do 1,11 mld zł, z kolei zysk netto zaliczył spadek z 712 do 387,3 mln zł.

Różnica bierze się ze wzrostu wydatków na roaming spowodowanych nowym prawem europejskim, które jest bardzo korzystne dla klientów, ale znacznie mniej opłacalne dla operatorów. Wydatki na roaming i rozliczenia międzyoperatorskie wzrosły z 1,49 do 1,73 mld zł. Urosły też wydatki ogólne i administracyjne, koszty finansowe oraz wartości podatków.

 class="wp-image-689947"

Co ciekawe, Play w 2017 r. ograniczył wydatki merketingowe, i to aż o 14,5 proc., do 169,3 mln zł.

REKLAMA

Jest dobrze, ale 2018 r. może być trudniejszy.

Zasada Roam Like At Home już teraz miała wpływ na finanse Play. W 2018 r. może stanowić jeszcze większe wyzwanie. Międzynarodowi operatorzy, tacy jak Orange i T-Mobile, mogą odbić straty na innych, bardziej dochodowych rynkach i w ogólnym rozrachunku wyjść na plus. Play jako operator lokalny ma znacznie trudniejsze zadanie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA