Oto nowe Audi A6. Dostępne tylko jako... hybryda
Jeszcze bardziej komfortowa, jeszcze bardziej sportowa, jeszcze bardziej zaawansowana technologicznie - taka ma być zaprezentowana dziś ósma już generacja Audi A6.
Nowe Audi A6 jest oczywiście większe od swojego poprzednika. Ma 4939 mm długości (+7 mm), 1886 mm szerokości (+12 mm) i 1457 mm wysokości (+2 mm).
Skorzystać na tym mają wszyscy pasażerowie - w kabinie ma być więcej miejsca na głowy i ramiona. Bagażnik, pomimo zachowania pojemności, jest teraz odrobinę szerszy.
Zmiany w wyglądzie karoserii i kontynuacja języka stylistycznego z nowych A8 i A7 są widoczne na pierwszy rzut oka...
... choć niestety z tyłu zabrakło charakterystycznego pasa łączącego światła. Najwyraźniej jest on zarezerwowany dla modeli A8 i A7.
Na pocieszenie nowe A6 będzie można skonfigurować w opcji z większymi felgami - nawet do 21".
Do wyboru będą też trzy rodzaje zawieszenia. Klasyczne, sportowe, adaptacyjne i pneumatyczne. Nową limuzynę Audi będzie można też zamówić z systemem czterech skrętnych kół.
Każde nowe A6 będzie przy okazji hybrydą (typu mild). Na starcie w ofercie pojawi się jedna jednostka benzynowa i trzy silniki wysokoprężne. Wszystkie wspomagane prądem.
Silnik benzynowy, 3.0 TFSI (V6), oferować będzie 340 KM i 500 Nm. W przypadku diesli do wyboru będzie 3.0 TDI (286 KM i 620 Nm), 45 TDI (231 KM, 500 Nm) oraz 40 TDI (4 cylindry, 204 KM i 400 Nm).
Jednostka TFSI i najsłabszy diesel łączone będą z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Sześciocylindrowe silniki wysokoprężne otrzymają natomiast przekładnię 8-biegową (tiptronic).
Dzięki hybrydyzacji wszystkich silników, każdy egzemplarz nowego A6 będzie w stanie żeglować przy wyłączonym silniku przy prędkościach od 55 do 160 km/h. Ma to się to przełożyć na oszczędności (i to rzeczywiste) na poziomie około 0,7 l na każde przejechane 100 km.
Wewnątrz natomiast czekają nas równie wielkie zmiany.
Deskę rozdzielczą - podobnie jak w nowym A8 - wypełniają teraz trzy ekrany o wysokiej rozdzielczości.
W zasadzie to cztery - o ile doliczyć jeszcze HUD.
Od nowa zaprojektowano również fotele, które oferowane będą z opcją masażu i wentylacji.
Za odpowiedni klimat we wnętrzu odpowiadać będzie m.in. system poprawy jakości powietrza, z opcją aromatyzacji, jonizacji i filtrem powietrza.
Średnia limuzyna Audi doczeka się też potężnej listy technologicznych dodatków, wliczając w to automatyczny system... wjazdu do garażu.
Oprócz tego oferowana będzie funkcja automatycznego parkowania, systemy wspomagania jazdy w ruchu miejskim (nowy asystent skrzyżowań, etc.) i systemy wspomagania jazdy poza miastem.
A6 będzie można też użytkować w ogóle bez klasycznego kluczyka. Zamiast tego otrzymamy cyfrowy kluczyk, instalowany na smartfonie z Androidem. Pozwoli on otwierać, zamykać i uruchamiać auto, a także pozwala na dostęp do samochodu innym osobom, jeśli będziemy mieć taką potrzebę.
Nowe Audi A6 trafi do salonów już w czerwcu tego roku, ale wcześniej zobaczymy je najprawdopodobniej na salonie w Genewie.