Spotify ma dość grania wyłącznie dla innych. Stworzy własny sprzęt
Spotify opublikowało ogłoszenia o pracę, które mogą wskazywać na to, że firma planuje wejść na rynek inteligentnych głośników. Możliwe, że już niedługo.
Na oficjalnej stronie Spotify pojawiły się nowe ogłoszenia o pracę. Nie byłoby w tym fakcie nic specjalnie zaskakującego, gdyby nie to, że wszystkie trzy dotyczą hardware'u, a tego, jak wiemy, w oficjalnej ofercie Spotify jeszcze nie ma.
Jak zauważył serwis MusicAlly, opublikowane zostały oferty na stanowiska: „operations manager”, „senior project manager: hardware production”, „operation manager — hardware product”. Wiele wskazuje na to, że firma wyszła już z fazy planów i koncepcji i jest teraz na etapie realizacji projektu. Według znajdujących się na stronie opisów stanowisk, jeden z nowych pracowników miałby się zająć nadzorowaniem łańcucha dostaw nowego produktu. To oznacza, że może on być zaskakująco blisko pojawienia się w domach użytkowników.
Co ze współpracą z innymi producentami głośników?
Do tej pory aplikacja Spotify była instalowana na sprzęcie pochodzącym od innych firm. Asystentka Google'a, Alexa Amazonu, głośniki Sonos One — one wszystkie oferowały możliwość puszczania ulubionej muzyki z największego internetowej serwisu streamującego muzykę. Możliwe, że to się nie zmieni, a jedynie oferta głośników poszerzy się o autorskie urządzenie tegoż serwisu. Nadal na obopólnej współpracy obie strony mogą bowiem sporo zyskać.
Raczej nie okaże się nagle, że Spotify dysponuje własną, rozwijaną w ukryciu asystentką głosową. Dlatego prawdopodobnie nowe inteligentne głośniki będą domem Alexy albo Asystentki Google'a, albo obu, jak to jest w wypadku produktów marki Sonos, które mogą korzystać z pomocy obu wirtualnych głosów.
Większą niewiadomą jest miejsce Apple'a w tej układance. Wydaje się, że wypuszczając HomePod, który w pełni obsługuje wyłącznie Apple Music, skreślił możliwość współpracy Siri z nowym głośnikiem Spotify.
Patrząc na to, jak szybko i dynamicznie rozwija się rynek inteligentnych głośników, trudno się dziwić decyzji firmy. W końcu Spotify to wielka platforma streamingowa, której aż 70 mln użytkowników na całym świecie zdecydowało się zapłacić za subskrypcję. To potężna baza zadowolonych z marki klientów.