Od teraz chłopaki z Abstra - ci od AbstrachujeTV - będą mieli wiele wspólnego z e-sportem
Abstra, polski producent treści na YouTubie, łączy się z drużyną e-sportową AGO Gaming, żeby lepiej dotrzeć z reklamami do zapalonych graczy.
Nowa inwestycja łącząca drużynę e-sportową i producenta treści na YouTube ma za zadanie ułatwić reklamodawcom dotarcie do graczy.
Niedostępni gracze.
Inwestorzy zapowiadają połączenie udziałów spółki Abstra z udziałami z AGO Gaming, drużyną e-sportową CS:GO. Nowa grupa ma ułatwić reklamodawcom dostęp do nowej grupy docelowej. Jak twierdzi w rozmowie z Pulsem Biznesu Alexander Wandzel, jeden z jej udziałowców, dotarcie do graczy bez takiego narzędzia jest wyjątkowo trudne:
Takie słowa z ust osoby inwestującej w e-sport mogą zaskakiwać. To potwierdzenie istniejącego stereotypu dotyczącego graczy, którzy są zamknięci w świecie gier i niezainteresowani rzeczywistością pozawirtualną.
Powyższa wypowiedź może się opierać jednak na przeprowadzonych przed podjęciem inwestycji badaniach, z których wynika, że istnieje atrakcyjna marketingowo grupa graczy, niezainteresowanych niczym, co nie ma związku z e-sportem lub grami. Jednak nazwanie tej grupy graczami w ogóle, jest uogólnieniem, które działa na szkodę wizerunku graczy, kibiców e-sportu i samych e-sportowców.
Kolejny krok na scenie e-sportowej.
Dobrze widzieć, jak polska scena e-sportowa coraz bardziej się profesjonalizuje. Jednym z powracających często problemów drużyn jest brak sensownej strategii marketingowej i dużego inwestora, który byłby zainteresowany długoterminową współpracą. Wybranie AGO Gaming wydaje się przemyślanym posunięciem. CS:GO jest jedną z tych gier e-sportowych, które cieszą się dużą popularnością i w których Polacy odnoszą międzynarodowe sukcesy.
W zapowiedzianej współpracy może chodzić również o to, żeby połączyć obie inwestycje Bogusława Leśnodorskiego - byłego prezesa i współwłaściciela Legii Warszawa - który pod koniec ubiegłego roku zainwestował w Abstra oraz w AGO Gaming. Jak wiadomo, duży może więcej, a skoro grupy docelowe fanów Abstra i AGO to często ci sami, młodzi ludzie, to każda kooperacja jest tutaj uzasadniona.
Ciekawie będzie zatem obserwować, jak inwestor potraktuje drużynę AGO. Czy będzie inwestował w jej sukces e-sportowy, czy skupi się na budowaniu popularność zawodników w internecie. Na razie Leśnodorski zapowiada w rozmowie z Pulsem Biznesu, że chce uczynić z zawodników sportowców z prawdziwego zdarzenia. Trzymam kciuki.