Reklamy Coca-Coli? Dajcie spokój. x-kom pokazał, jak powinien wyglądać prawdziwie świąteczny spot

Lokowanie produktu

Może to my odbiorcy robimy się w grudniu bardziej sentymentalni, a działy marketingu po prostu wykorzystują ten fakt? Trudno, ja to lubię. Jeśli mają na mnie wpływać, prezentując ciekawe historie w zabawnych reklamach, pozwolę im na to. Pod warunkiem, że reklama będzie naprawdę dobra.

19.12.2017 09.44
Nawet reklamodawcy mówią w święta ludzkim głosem. Nowe reklamy X-Komu zaskakują

Reklama okolicznościowa ma na świecie długą tradycję. Coroczne spoty Coca-Coli z czerwoną ciężarówką pędzącą przez pokryte śniegiem miasta i miasteczka, to właściwie znak, że czas przygotowań do świąt oficjalnie się rozpoczął. Z takiej reklamy znany jest też choćby dom handlowy John Lewis. Na szczęście również w pięknym kraju nad Wisłą doceniono jej wartość.

Pamiętacie, jak rok temu wzruszaliśmy się, obserwując dziadka, który pilnie uczył się angielskiego, żeby móc porozmawiać z wnuczkiem? W tym roku mamy kolejnego reklamodawcę, który próbuje w podobny sposób podbić nasze serca. Jest nim sieć sklepów x-kom.

W kampanii x-komu nie zobaczymy sprzętu sprzedawanego przez sklep.

Zobaczymy za to ciekawe historie rodzinne, opowiedziane z dużą dozą poczucia humoru. W pierwszym spocie krzątająca się po kuchni babcia, okazuje się specjalistką od gier komputerowych i autorytetem, który ma pomóc wnuczkowi w poradzeniu sobie z najtrudniejszymi growymi wyzwaniami. W drugim, nastolatka próbuje wyjaśnić nic nierozumiejącym rodzicom, że jeśli się doszło z kimś do 14 poziomu, to jest to właściwie poważny związek.

Duża popularność takich filmów pokazuje, że to dobra droga. „Babcię i wnuczka” obejrzało już na YouTubie niecałe 100 tys. osób, a kampania cieszy się pozytywnym odbiorem. Trudno powiedzieć, czy sukces kampanii opiera się na nieoczekiwanych zwrotach akcji, czy pokazaniu z humorem prawdziwych relacji międzypokoleniowych.

Opowiadając krótkie rodzinne historie, twórcy próbują nam pokazać, jak nowe technologie łączą ludzi. I chyba w tym tkwi sukces takich reklam. Bo o co innego chodzi w świętach, jak nie o bycie ze sobą i dla siebie?

*Materiał powstał we współpracy z marką X-KOM

Lokowanie produktu
Najnowsze