Instagram w zasadzie zmienił dzisiaj sposób, w jaki korzystamy z Instagrama
Instagram rozpieszcza swoich użytkowników częstotliwością wprowadzania nowych funkcji. Nowa opcja ułatwia śledzenie ciekawych tematów, miejsc i osób. Jak? Dzięki możliwości obserwowania hashtagów.
Nowa funkcja Instagrama pozwala śledzić hashtagi w podobny sposób, w jaki śledzi się profile osób i marek. Wystarczy wejść na stronę interesującego nas hashtagu i nacisnąć przycisk Obserwuj, a na naszej tablicy i w sekcji Stories zaczną się pojawiać materiały powiązane z wybranym tematem. Ponieważ Instagram skupia się mocno na stronie społecznościowej serwisu, możemy oczywiście zobaczyć, jakie hashtagi obserwują nasi znajomi.
To rewolucyjna zmiana. Od dziś przestaje być ważne jedynie, kto wrzuca zdjęcie, a staje się istotne też to, co na nim jest. Od obserwowania znajomych, celebrytów i ulubionych marek przechodzimy do śledzenia zainteresowań. To tworzy nowe możliwość. Instagram może stać się nie tylko konkurencją dla Pinteresta, ale także dla mediów informacyjnych. Szczególnie relacjonowanie wydarzeń na żywo czy za pomocą Stories pozwala na powstanie nowego rodzaju dziennikarstwa społecznościowego, czyli czegoś, co znamy chociażby z Twittera.
To był bardzo ważny rok dla Instagrama.
Instagram jest jedną z tych aplikacji, których tempo rozwoju może przyprawić o zawrót głowy. Między tym, jak wyglądał i co oferował w 2016 r., a tym, co mamy pod koniec roku 2017, jest ogromna różnica.
Po dużej zeszłorocznej zmianie, jaką było wprowadzenie szalenie popularnej sekcji Stories, Instagram skupił się na ulepszaniu i wzbogacaniu działających funkcji.
Pojawiła się możliwość wrzucania do 10 zdjęć w jednym wpisie, grupowania zapisywanych fotek, oraz nakładania filtrów 3D. Usprawniono komentarze, wprowadzając znany z Facebooka system podziału na rozmowy i dodając możliwość komentowania za pomocą filmów i zdjęć. Samo Stories także doczekało ulepszenia w postaci ankiet, dzięki którym nie jesteśmy już skazani na samotne podejmowanie decyzji o tym, co zjeść, co kupić i jakie ubrania założyć.
A to nie wszystko, trwają również prace nad zintegrowaniem Stories z facebookowymi Relacjami. Jeśli Facebook zdecyduje się na wprowadzenie tej zmiany u wszystkich użytkowników to Instagram Stories w znaczącym stopniu zwiększy zasięg i jeszcze bardziej zyska na znaczeniu.