Samsung w nowej reklamie zachęca fanów iPhone'a, by wreszcie dorośli
iPhone kojarzy się z nieustającą innowacją na rynku telefonów komórkowych. W tym najnowszy, świeżutki iPhone X. Samsung po raz kolejny próbuje uświadomić konsumentom, że to tylko część prawdy.
Tego można było się spodziewać. iPhone X wchodzi do sprzedaży, dominując w mediach i zapewne wkrótce dominować będzie również w przychodach zapewnianych jego producentowi. Samsung od lat, przy każdej premierze nowego telefonu Apple’a próbuje odwrócić od niego uwagę i podpromować nieco swoje produkty. Czasem bardziej udanie, czasem mniej.
Tym razem premierze iPhone’a X towarzyszy reklama Samsunga zatytułowana Growing up. I tym razem próbuje ona zwrócić uwagę konsumentów, że choć iPhone faktycznie był rewolucyjny w czasach gdy się pojawił, tak dziś to Samsung – nie Apple – jest liderem innowacji.
Growing up od Samsunga próbuje nam grać na sentymentach.
Reklama przedstawia historię młodego człowieka, który w 2007 r. kupił sobie pierwszego iPhone’a. I każdego roku, jak wielu zadowolonych użytkowników, wymieniał go na nowszy model. Potem jednak poznał kobietę, która jest użytkowniczką Samsunga. Co roku każde z nich wymieniało swój telefon na nowszy i co roku okazywało się, że Samsung jego dziewczyny potrafi więcej.
Samsung przypomina, między innymi, że to jego telefony wcześniej były wodoodporne, wcześniej można je było ładować bezprzewodowo i nadal posiadają użyteczne złącze 3,5 mm jack. Opowieść kończy się happy endem – przynajmniej według interpretacji Samsunga – i nasz bohater wymienia swojego iPhone’a na Galaxy Note8, zamiast na iPhone’a X.
Reklama całkiem celna. Samsung już dawno temu dojrzał stając się jednym z najważniejszych producentów telefonów na świecie, a jego serie Galaxy S i Galaxy Note od lat wyznaczają wiele trendów na rynku. Sęk w tym, że zapewne w momencie publikowania kolejnych raportów sprzedaży przez Apple’a to i tak straci na znaczeniu. Wszystko wskazuje na to, że iPhone X będzie rynkowym hitem.