Motoryzacja

Tak wygląda pierwsza hybrydowa bestia od Polestara. 600 KM i rekord elektrycznego zasięgu

Polestar 1 - tak nazywać się będzie pierwszy samochód stworzony samodzielnie przez tę markę po tym, jak Volvo zdecydowało się zmienić swojego nadwornego tunera w osobną firmę specjalizującą się w pojazdach o wysokich osiągach. 

I rozczarowania nie ma - osiągi są rzeczywiście imponujące.

Polestar 1 ma oferować klientom moc 600 KM i 1000 Nm.

4-osobowe, 2-drzwiowe coupe nie zawdzięcza jednak tych parametrów jedynie silnikowi spalinowemu. To hybryda, zresztą hybryda rekordowa.

Zasięg podczas elektrycznej jazdy będzie bowiem wynosił aż 150 km - nawet 3 razy więcej, niż oferuje większość modeli obecnych dziś na rynku.

Polestar 1 będzie miał jednak trochę wspólnego z aktualnymi samochodami Volvo. Zbudowano go na płycie podłogowej SPA - tej samej, którą znamy z nowych XC90 czy V90.


Firma zapewnia jednak, że Polestar 1 będzie jeździł zupełnie inaczej - zmianami w zawieszeniu i reszcie auta zajęli się już inżynierowie Polestara.

Samochód ma wykorzystywać m.in. Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension, a nadwozie z elementami z włókna węglowego ma pomóc w redukcji masy.

Wnętrze natomiast wygląda bardzo znajomo, choć wprawne oko zauważy szereg zmian. W tym chociażby brak logo Volvo - nawet na kierownicy zastępuje je znak Polestara.

Co ciekawe, Polestar z modelem 1 zamierza odejść od tradycyjnego modelu sprzedaży. "Jedynka" będzie sprzedawana online i oferowana w 2- lub 3-letnim abonamencie.

Klienci nie będą się musieli martwić o nic, poza tankowaniem samochodu. Czyli podobnie, jak w przypadku jednej z form sprzedaży nowego XC40 w Polsce.

Polestar 1 trafi do produkcji w połowie 2019 roku w Chinach i będzie pierwszym z wielu samochodów tej marki.

Kolejne nie będą już jednak hybrydami - będą w pełni elektryczne. Pod koniec 2019 zacznie się produkcja Polestara 2, który ma być konkurentem - co ciekawe, Polestar przyznaje to w komunikacie prasowym - Tesli Model 3.

Po średniej wielkości sedanie przyjdzie czas na Polestara 3, który ma być z kolei dużym SUV-em. Oczywiście elektrycznym.

Jeśli jednak skusi was sylwetka dużego, 4-osobowego coupe, zamówienia na Polestara 1 przyjmowane będą już... od dziś. Volvo i Geely ogłosiły przy okazji, że zainwestują 640 mln euro w rozwój Polestara.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst