Zgłoszenie szkody w ubezpieczalni nie musi być stresujące i czasochłonne. W PZU zrobisz to przez Internet
Zgłoszenie szkody w towarzystwie ubezpieczeniowym bywa stresujące i wymaga czasu. Największy polski ubezpieczyciel uprościł ten proces i uczynił bardziej przyjaznym.
Pod koniec ubiegłego roku PZU wprowadził możliwość samoobsługowego zgłoszenia szkody za pomocą aplikacji webowej. Teraz towarzystwo znacznie usprawniło proces. Zanim aplikacja została zmieniona ubezpieczyciel zbadał potrzeby klientów i wziął pod uwagę ich opinie. Cel był jeden: miało być prościej i bardziej przyjaźnie.
Jak działa samoobsługa szkody w PZU?
Wystarczy dostęp do komputera lub smartfonu, by w kilku krokach wycenić szkodę i bardzo szybko otrzymać odszkodowanie. Co istotne, nie musimy instalować na naszych urządzeniach dodatkowego oprogramowania.
Po zaistnieniu szkody kontaktujemy się z PZU za pomocą infolinii lub przez Internet. W przypadku prostych szkód, niebudzących wątpliwości, otrzymamy propozycję skorzystania z samoobsługowego załatwienia sprawy.
Na nasz adres e-mail lub SMS-em przyjdzie link do formularza oraz instrukcja postępowania. Dotyczy ona przede wszystkim sposobu sfotografowania szkody. Prześledźmy ten proces na podstawie zgłoszenia w ubezpieczeniu komunikacyjnym.
Po kliknięciu w link zostaniemy poproszeni o akceptację regulaminu. Następnie zobaczymy interaktywny szkic pojazdu. Wybieramy cześć, która została uszkodzona. Teraz będziemy musieli sprecyzować, co dokładnie uległo zniszczeniu oraz w jakim stopniu.
Podczas niedawnej aktualizacji aplikacji PZU sprawił, że wybór uszkodzeń jest bardziej intuicyjny. Dziś wybieramy uszkodzone elementy, klikając w stosowny obrazek. Wcześnie korzystaliśmy tylko z rozwijanej listy.
Po wyborze uszkodzenia możemy dodać kolejne lub przejść dalej. W następnym kroku dodamy zdjęcia prezentujące szkodę. To jedna z ważniejszych zmian w aplikacji, bo znacznie skraca cały proces. Teraz wystarczy zrobić zdjęcia smartfonem lub aparatem cyfrowym i dodać je do zgłoszenia. W formularzy znajdziemy instrukcję fotografowania pojazdu, co znacznie ułatwi nam zadanie.
Co dalej? Na podstawie wprowadzonych danych otrzymujemy wyliczenie odszkodowania. W tym miejscu mamy do wyboru dwie możliwości. Jeżeli zaakceptujemy kwotę, podajemy numer rachunku bankowego. W takim wypadku pieniądze otrzymamy w ciągu 2 dni roboczych.
Jeżeli kwota wydaje nam się zbyt niska, klikamy przycisk rezygnacji z obsługi szkody. Wówczas w ciągu trzech dni skontaktuje się z nami przedstawiciel PZU, by przedstawić dalsze kroki. Rozpatrzenie sprawy w ten sposób może potrwać do 30 dni.
Skorzystanie z samoobsługi szkody ma kilka zalet.
Najważniejszą z nich jest oszczędność czasu. W praktyce przejście całego procesu wypełnienia formularza zajmie nie więcej niż kilka minut. Podczas korzystania z aplikacji nie musimy uzupełniać też długiej listy z danymi osobowymi oraz informacjami na temat przedmiotu ubezpieczenia. Link, który otrzymujemy jest dedykowany naszemu zgłoszeniu i działa przez 24 godziny.
W opisany sposób możemy skorzystać w przypadku zgłoszeń dotyczących szkód komunikacyjnych i majątkowych.
To dobra wiadomość, że ubezpieczyciel upraszcza sposób zgłaszania szkód.
Uszkodzenie naszego mienia samo w sobie jest stresujące. Skomplikowane formalności mogą ten stan potęgować. Samoobsługa szkody to dobra metoda na to, by stres nieco zmniejszyć. Formalności są naprawdę proste. Co istotne, mamy wybór czy chcemy zaakceptować proponowaną kwotę. I przede wszystkim otrzymujemy błyskawicznie pieniądze.