Sony szykuje nowe rozdanie. Przyszłoroczne Xperie mają wyglądać zupełnie inaczej, niż do tej pory
Nowa generacja smartfonów Sony Xperia ma mieć nowy wygląd, który całkowicie zerwie z tym, co Japończycy prezentowali dotychczas.
Obecny język wzornictwa stosowany w smartfonach Sony nosi nazwę OmniBalance i jest stosowany od niemal pięciu lat. Dla wielu klientów to ogromna zaleta. Smartfony Sony mają swój własny styl, są rozpoznawalne, a przy tym nie sposób odmówić im elegancji. Jest bardzo duża baza użytkowników, którzy są przywiązani do Xperii i przy zmianie smartfona ponownie wybierają Sony.
Z drugiej strony pojawiają się coraz głośniejsze opinie, że Japończycy przez swoje przywiązanie do tradycji przestają nadążać za największym trendem rynku mobilnego, czyli bardzo wąskimi ramkami. To właśnie szerokie ramki są głównym zarzutem w kierunku Xperii.
Wygląda na to, że wraz z nową generacją Sony Xperii zobaczymy zupełnie nowe wzornictwo.
Jak poinformował Kenichiro Hibi - dyrektor zarządzający Sony India - nowa generacja urządzeń Sony ma zerwać z dotychczasowym wyglądem. Wiemy, że ma powstać zupełnie nowe wzornictwo, ale nie padły żadne konkrety odnośnie tego, czym ma się charakteryzować.
Stawiam, że chodzi właśnie o ramki urządzeń. Osobiście lubię zmiany i podoba mi się trend odchudzania ramek, dlatego czekam na premiery Sony, które mają się pojawić w lutym, na targach MWC w Barcelonie. To właśnie wtedy mamy poznać nowe urządzenia.
Jak mogą wyglądać nowe Xperie?
Zauważmy, że wąskie ramki są tylko jednym z elementów, które producenci stosują ostatnio w swoich smartfonach. Pochodną tej nowości są wydłużone proporcje ekranu. Jeśli Japończycy się na nie zdecydują, Sony byłby kolejnym dużym producentem na rynku Androida, który zrywa z klasycznym ekranem 16:9.
Kolejną cechą wspólną, którą widzieliśmy już w Samsungach, LG i ostatnio w Apple, są zaokrąglenia rogów ekranu. Nie jestem przekonany, czy taki element sprawdziłby się w Xperiach, które dotychczas nie unikały ostrych krawędzi. W moich oczach do Xperii bardziej pasowałby prostokątny ekran.
Z jednej strony fani Sony mogą źle odebrać zmiany, ale patrząc szerzej, odchudzenie ramek może się opłacić. Wszystkie firmy, które zdecydowały się na takie wzornictwo, zostały ciepło przyjęte przez rynek. Klienci pokochali cienkie ramki i wygląda na to, że od takiej stylistyki nie ma już odwrotu. Zapowiada się na to, że luty w wydaniu Sony będzie bardzo ekscytujący.