REKLAMA

Facebook robi się coraz ładniejszy, ale strona główna nadal trąci myszką

Facebook właśnie odświeżył wygląd Aktualności i komentarzy na swojej stronie głównej. Jest ładniej, ale przydałyby się odważniejsze decyzje.

paywall na facebooku
REKLAMA

Facebook właśnie rozszerzył testy odświeżonej wersji strony głównej, a konkretnie sekcji z Aktualnościami. Nie wszyscy użytkownicy widzą jeszcze nowy wygląd, ale u znacznej części pojawiło się kilka nowości, które w najbliższych czasie najpewniej trafią do wszystkich użytkowników serwisu.

REKLAMA

Największa nowość na Facebooku: okrągłe zdjęcia profilowe.

Facebook - nowy wygląd class="wp-image-589244"

Początkowo kółka przy imieniu i nazwisku sprawiają dziwne wrażenie, ale jestem pewien, ża bardzo szybko się do nich przyzwyczaimy. Pojawiło się też nowe pole dodawania komentarza, które również ma zaokrąglone rogi.

Facebook - nowy wygląd class="wp-image-589245"

Niestety, po aktualizacji część elementów na stronie głównej wyświetla się źle. Kiedy pod postem jest dużo komentarzy i pojawia się przycisk sortowania po prawej stronie, wówczas przycisk „Lubię to!” zostaje podzielony na dwie linijki. Kiepsko, tym bardziej, że jest to przecież jeden z najważniejszych elementów serwisu, więc powinien być dopracowany.

Zmiany na Facebooku są częścią większego redesignu.

Mark Zuckerberg zapowiadał nowy wygląd serwisu już w połowie sierpnia. Zobaczyliśmy w nim zrzuty ekranu z aplikacji mobilnych, które w najbliższych dniach również powinny doczekać się odświeżenia.

Facebook - nowy wygląd class="wp-image-589248"

Pojawią się trzy główne nowości, czyli okrągłe awatary, rezygnacja w koloru niebieskiego w kilku elementach interfejsu, a także nowy wygląd komentarzy, w którym wypowiedzi są zamknięte w dymkach przypominających chat na Messengerze.

Strona główna Facebooka zaczyna coraz mocniej trącić myszką. Miło widzieć zmiany, ale potrzeba odważniejszych decyzji.

Facebook w widoku desktopowym dość kiepsko znosi próbę czasu. Szare tło i dość toporna siatka podziału z roku na rok wyglądają coraz gorzej.

REKLAMA

Odświeżenie Aktualności jest dobrym krokiem, ale chyba za mało odważnym. Szkoda, że do wersji desktopowej nie trafiły nowe „dymki”, które mają się pojawić w aplikacji mobilnej. Na pewno unowocześniłyby wygląd strony.

Nie dziwię się, że zmiany na Facebooku są wdrażane tak wolno, ponieważ przy ogromnej skali serwisu - 2 miliardy użytkowników! - każdy krok musi być solidnie przemyślany i poprzedzony wieloma testami A/B. Podobna sytuacja ma miejsce w Google’u, gdzie każda zmiana jest bardzo delikatna.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-14T18:53:20+01:00
Aktualizacja: 2025-11-14T12:55:29+01:00
Aktualizacja: 2025-11-14T07:29:35+01:00
Aktualizacja: 2025-11-14T06:30:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-14T06:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T21:53:24+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T21:01:36+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T20:36:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T20:16:31+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T19:44:52+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T18:05:20+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T17:27:10+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T15:44:17+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T15:33:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T13:54:46+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T13:21:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T10:50:16+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA