Nadchodzi lifting aplikacji Facebooka. Będzie ładniej i wygodniej
Aplikacja mobilna Facebooka doczekała się kolejnych zmian. W najbliższych tygodniach serwis wdroży modyfikacje kanału aktualności, które mają sprawić, że stanie się on bardziej czytelny.
Facebook wdraża istotne zmiany wizualne w aplikacji mobilnej. Przeprojektowane aktualności mają być czytelniejsze i lepiej skłaniać do komentowania. W tym celu zwiększono kontrast, wprowadzając dymki, by tekst był bardziej czytelny.
W imię czytelności zwiększony został też podgląd linków. Przeprojektowano również ikony i przyciski Lubię to, Skomentuj i Udostępnij. Facebook zapewnia, że dzięki temu łatwiej w nie trafić. Zaokrąglone zostały również zdjęcia profilowe.
Co jeszcze? Facebook wdrożył zmiany w nawigacji. Od teraz użytkownik ma wiedzieć, gdzie dokładnie się znajduje. Mieć świadomość, czy znajduje się w aktualnościach czy też komentuje konkretny post. Brzmi to nieco dziwnie, ale ułatwi poruszanie się w serwisie.
Zmiany na Facebooku są kosmetyczne.
Każdy, kto korzysta na co dzień z aplikacji mobilnej Facebooka dostrzega, że jest ona poletkiem doświadczalnym. Elementy zmieniają się z wersji na wersje. Wraz z opisanymi wyżej nowościami, użytkownicy aplikacji dla iOS mogli na przykład zaobserwować ostatnio istotną modyfikację sposobu nawigacji.
Pasek na samym dole składa się już tylko z trzech elementów: aktualności, powiadomień i - powiedzmy - menu aplikacji. Serwis nie może sobie pozwolić na radykalne zmiany w interfejsie, dlatego modyfikuje poszczególne elementy.
Część opisanych wyżej nowości jest już dostępna w aplikacji mobilnej dla systemu iOS. Wprowadzono już nowe ikony, a dymki komentarzy ułatwiają odnalezienie się w dyskusji.