BMW Z4 Concept to przepiękny roadster. Oby Bawarczycy nie zmienili go za bardzo w wersji produkcyjnej
BMW pokazało najnowszy model swojego roadstera Z4 Concept, obok którego trudno byłoby przejść obojętnie. Piszę „byłoby”, bo wygląd Z4 Concept zapewne jeszcze zmieni się, zanim pojawi się jego wersja produkcyjna.
Zresztą, kiedy za rok pojawi się wersja produkcyjna Z4 Concept, prawdopodobnie nazywać się będzie ona Z5. No ale nie wyprzedzajmy faktów. Dzisiaj możemy pozachwycać się wstępnym projektem nowego roadstera Bawarczyków.
BMW Z4 Concept: wizja nowoczesnego roadstera.
Adrian van Hooydonk, jeden z ludzi odpowiedzialnych za design marki BMW określił Z4 Concept, jako „projekt odważny i nowoczesny”. W porównaniu z wersją Z4, Z4 Concept będzie miał dłuższą maskę, krótszy zwis z tyłu no i oczywiście większy grill w kształcie nerek.
Jeśli chodzi o wnętrze, to po dosłownie kilku sekundach można zorientować się, że siedzimy w samochodzie marki BMW. Oczywiście wprawne oko fana marki bardzo szybko zauważy egzotyczne detale w stylu stopera na kierownicy, do pomiaru czasu wykonywanych okrążeń na torze. Nie zapominajmy również o tym, że siedzenia kierowcy i pasażera wykonano z różnych materiałów i w dwóch różnych kolorach.
Zamiast twardego dachu, BMW zdecydowało się na składaną konstrukcję brezentową. Nie jest to najbardziej praktyczne rozwiązanie na świecie (szczególnie w zimie), ale pamiętajmy, że mówimy tu o dwuosobowym, sportowym roadsterze. W tym segmencie znacznie wyżej od rozsądnych rozwiązań cenione są takie rzeczy, jak redukcja masy samochodu i jego prędkość.
Z4 Concept będzie rzecz jasna bardzo szybkim samochodem.
Wolny roadster byłby wszak bez sensu. Najmocniejsza seryjna werjsa ma zostać wyposażona w 3-litrową, rzędową szóstkę, której moc to 326 KM. Oprócz tego, dostępne będą też dwie wersje z 2-litrową jednostką: 184 KM (20i) i 252 KM (30i). Najszybsza, usportowiona wersja z literką „M” i lekko zmienionym wyglądem ma oferować nawet 600 KM. W standardzie, nowe Z4 oferować będzie napęd na tył. Za dopłatą będzie można zamówić wersję z napędem xDrive, w której moc silnika przekazywana jest na obie osie.
Z4 Concept pojawi się też w wersji z napędem hybrydowym, która zostanie zaprojektowany wspólnie z Toyotą. Ten strategiczny sojusz może zresztą sprawić, że Z4 Concept zacząłby być produkowany z logiem Toyoty i sprzedawany, jako nowa Toyota Supra.
Czy tak się stanie, dowiemy się dopiero w przyszłym roku. Na razie możemy powzdychać wspólnie do fotek nowego bawarskiego roadstera.