Xbox Scorpio zaoferuje grom więcej pamięci niż PlayStation 4 Pro. Aż 9 GB
E3 2017 jeszcze się nie zaczęło, a już mamy pierwszą gorącą informację na temat nowego członka rodziny konsol Xbox One. Scorpio będzie miał jeszcze więcej pamięci dla gier, niż pierwotnie nam obiecywano.
Wiemy już od dłuższego czasu, że konsola Xbox One „Scorpio” będzie posiadała najwydajniejszy w tej klasie urządzeń układ graficzny na rynku połączony z bardzo zoptymalizowaną pod niego architekturą. Dzięki niemu gry na konsolę Microsoftu mają wyglądać znacznie lepiej niż na konsolach konkurencji, a także zauważalnie lepiej niż na „średnim” komputerze PC dla graczy.
Dziś, dosłownie przed paroma chwilami, Microsoft za pomocą konta twitterowego Mike’a Ybarry ogłosił kolejną istotną rzecz. Xbox One „Scorpio” ma mieć 12 GB pamięci operacyjnej na pokładzie, z czego do tej pory dla gier miało być dostępnych 8 GB.
Teraz, dzięki kolejnym optymalizacjom dokonanych w Windows 10 wiemy, że konsola Xbox One zapewni twórcom gier 9 GB pamięci RAM.
A więc konsola zyskała dodatkowy gigabajt dla gier. Dla porównania, twórcy gier na PlayStation 4 Pro mają do wykorzystania „tylko” 5 GB pamięci. To jednak nie koniec historii. Nie każda gra przecież będzie potrzebowała aż tyle pamięci. Część zapewne jest już w zaawansowanej produkcji i projektowanych z myślą o 8 GB na Scorpio. Tu jednak otrzymujemy kolejną niespodziankę:
Pamięć niewykorzystana przez gry będzie służyła jako pamięć podręczna. Konsola będzie w tej wolnej pamięci przetrzymywać najczęściej wywoływane zasoby przwz grę. Dzięki temu ta ma wczytywać się szybciej i zapewniać większy komfort zabawy.
Samo powiększenie pamięci umożliwia zwiększenie rozdzielczości tekstur oraz teoretyczne zwiększenie złożoności gry (choć należy pamiętać, że konsole Xbox One i Xbox One S mogą wykluczyć tego typu usprawnienia – każda gra na Xbox One „Scorpio” ma działać na pozostałych konsolach Xbox One).
Żeby teraz jeszcze pojawiły się na to świetne gry…