REKLAMA

Volvo XC60 trafiło do Polski! Z wielkim żalem wysiadaliśmy z nowego, szwedzkiego SUV-a

Właśnie mieliśmy przyjemność gościć w Domu Volvo, gdzie odbyła się premiera nowego modelu Volvo XC60. Przyjęcie, zakończone koncertem Grzegorza Turnaua było świetne, jednak i tak nie przyćmiło głównej gwiazdy wieczoru. Panie i Panowie, oto nowe XC60 – jeden z najbezpieczniejszych SUV-ów na Świecie, w którym zakocha się niejeden kierowca

Volvo XC60
REKLAMA

Poprzedni model XC60 produkowany był od 2008 r. Najwyższy czas na zmianę. Tutaj warto zaznaczyć, że Volvo ma bardzo ambitny plan i w zaledwie cztery lata chce wymienić wszystkie swoje modele samochodów na nowe konstrukcje. Co zmieniło się w nowym XC60?

 

REKLAMA

W gruncie rzeczy… prawie wszystko. XC60 otrzymało, nowe, modułowe podwozie SPA, dzięki czemu nowa bryła jest dłuższa i ma większy rozstaw osi. Linia dachu z kolei została obniżona, przez co nowe XC60 sprawia wrażenie o wiele bardziej dynamicznego samochodu od swojego poprzednika.

 

Wnętrze kojarzy się bardziej z modelem XC90, niż z poprzednią wersją XC60. W nowej wersji jest też więcej miejsca. Proporcje drewna, metalu i skóry zostały dobrane idealnie – szwedzki, gustowny minimalizm.

 

Na polskiej premierze firma Volvo pokazała dwa nowe XC60. Mi o wiele bardziej podobał się ten wykończony jasną skórą. Jasne wnętrze jest przyjemniejsze dla oka.

 

Do większości funkcji oferowanych w nowym XC60 dostaniemy się przez ogromny panel dotykowy. Jego obsługa, jak i sam interfejs, który został mocno odświeżony, kojarzą się bardziej z wysokiej klasy smartfonem, niż z obsługą samochodu. Nie mogę doczekać się testów tej zabawki.

 

Za dźwięk podczas jazdy odpowiada system audio Bowers & Wilkins. System ten po raz pierwszy pojawił się w modelu XC90 i do dzisiaj jest jednym z lepszych systemów montowanych w samochodach. Założę się, że wiele osób, które kupi nowe XC60 będzie miało lepszy system audio w samochodzie, niż w domu.

 

Najmocniejsza wersja nowego XC60 napędzana jest hybrydowym silnikiem T8 (znanym z XC90), którego moc to aż 408KM. Oprócz hybrydy, nowe XC60 oferowane będzie z dwoma silnikami diesla (D4 – 190 KM i D5 – 235 KM)  i dwoma jednostkami benzynowymi (T5 – 254KM i T6 – 320KM).

 

Większość modeli oferowana będzie z automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Nic w tym zresztą dziwnego – nowe XC60 to przede wszystkim duży i bezpieczny SUV, którym ma jeździć się jak najwygodniej. Manualna skrzynia biegów jest tu całkowicie zbędna.

 

Nowe XC60 to trzy nowe systemy bezpieczeństwa, które w razie zagrożenia na drodze nie tylko wcisną za nas pedał hamulca, ale również same ominą niebezpieczną sytuację. Volvo ma obsesję na tym punkcie, co widać w testach Euro NCAP, gdzie trzy najlepsze wyniki należą właśnie do samochodów szwedzkiego koncernu.

 

Jak dowiedzieliśmy się podczas premiery, nowe XC60 trafią do polskich salonów na przełomie maja i czerwca. Akurat zdążycie wymienić samochód przed wyjazdem na wakacje. Mi ciężko było wysiąść z zaparkowanego egzemplarza.

 

Oczywiście już wkrótce na łamach Spidersweb.pl pojawi się obszerna recenzja nowego XC60. Na razie czekamy na egzemplarz testowy. Po cichu liczymy, że dostaniemy jednostkę z napędem hybrydowym.

 

W tekście o Volvo musi pojawić się powiedzonko „To coż, że ze Szwecji?”. Pojawiło się. A teraz spróbujcie znaleźć jakiś błąd w tych przeszyciach.

 

REKLAMA

Wolicie startować z kluczyka, czy wciskając przycisk?

 

Nowe systemy bezpieczeństwa, więcej miejsca w środku, cztery strefy klimatyzacji… jedynym problemem podczas jazdy nowy XC60 może okazać się wybór muzyki.

 

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA