REKLAMA

Volvo XC60 trafiło do Polski! Z wielkim żalem wysiadaliśmy z nowego, szwedzkiego SUV-a

Właśnie mieliśmy przyjemność gościć w Domu Volvo, gdzie odbyła się premiera nowego modelu Volvo XC60. Przyjęcie, zakończone koncertem Grzegorza Turnaua było świetne, jednak i tak nie przyćmiło głównej gwiazdy wieczoru. Panie i Panowie, oto nowe XC60 – jeden z najbezpieczniejszych SUV-ów na Świecie, w którym zakocha się niejeden kierowca

04.04.2017 18.46
Volvo XC60
REKLAMA

Poprzedni model XC60 produkowany był od 2008 r. Najwyższy czas na zmianę. Tutaj warto zaznaczyć, że Volvo ma bardzo ambitny plan i w zaledwie cztery lata chce wymienić wszystkie swoje modele samochodów na nowe konstrukcje. Co zmieniło się w nowym XC60?

 

REKLAMA

W gruncie rzeczy… prawie wszystko. XC60 otrzymało, nowe, modułowe podwozie SPA, dzięki czemu nowa bryła jest dłuższa i ma większy rozstaw osi. Linia dachu z kolei została obniżona, przez co nowe XC60 sprawia wrażenie o wiele bardziej dynamicznego samochodu od swojego poprzednika.

 

Wnętrze kojarzy się bardziej z modelem XC90, niż z poprzednią wersją XC60. W nowej wersji jest też więcej miejsca. Proporcje drewna, metalu i skóry zostały dobrane idealnie – szwedzki, gustowny minimalizm.

 

Na polskiej premierze firma Volvo pokazała dwa nowe XC60. Mi o wiele bardziej podobał się ten wykończony jasną skórą. Jasne wnętrze jest przyjemniejsze dla oka.

 

Do większości funkcji oferowanych w nowym XC60 dostaniemy się przez ogromny panel dotykowy. Jego obsługa, jak i sam interfejs, który został mocno odświeżony, kojarzą się bardziej z wysokiej klasy smartfonem, niż z obsługą samochodu. Nie mogę doczekać się testów tej zabawki.

 

Za dźwięk podczas jazdy odpowiada system audio Bowers & Wilkins. System ten po raz pierwszy pojawił się w modelu XC90 i do dzisiaj jest jednym z lepszych systemów montowanych w samochodach. Założę się, że wiele osób, które kupi nowe XC60 będzie miało lepszy system audio w samochodzie, niż w domu.

 

Najmocniejsza wersja nowego XC60 napędzana jest hybrydowym silnikiem T8 (znanym z XC90), którego moc to aż 408KM. Oprócz hybrydy, nowe XC60 oferowane będzie z dwoma silnikami diesla (D4 – 190 KM i D5 – 235 KM)  i dwoma jednostkami benzynowymi (T5 – 254KM i T6 – 320KM).

 

Większość modeli oferowana będzie z automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Nic w tym zresztą dziwnego – nowe XC60 to przede wszystkim duży i bezpieczny SUV, którym ma jeździć się jak najwygodniej. Manualna skrzynia biegów jest tu całkowicie zbędna.

 

Nowe XC60 to trzy nowe systemy bezpieczeństwa, które w razie zagrożenia na drodze nie tylko wcisną za nas pedał hamulca, ale również same ominą niebezpieczną sytuację. Volvo ma obsesję na tym punkcie, co widać w testach Euro NCAP, gdzie trzy najlepsze wyniki należą właśnie do samochodów szwedzkiego koncernu.

 

Jak dowiedzieliśmy się podczas premiery, nowe XC60 trafią do polskich salonów na przełomie maja i czerwca. Akurat zdążycie wymienić samochód przed wyjazdem na wakacje. Mi ciężko było wysiąść z zaparkowanego egzemplarza.

 

Oczywiście już wkrótce na łamach Spidersweb.pl pojawi się obszerna recenzja nowego XC60. Na razie czekamy na egzemplarz testowy. Po cichu liczymy, że dostaniemy jednostkę z napędem hybrydowym.

 

W tekście o Volvo musi pojawić się powiedzonko „To coż, że ze Szwecji?”. Pojawiło się. A teraz spróbujcie znaleźć jakiś błąd w tych przeszyciach.

 

REKLAMA

Wolicie startować z kluczyka, czy wciskając przycisk?

 

Nowe systemy bezpieczeństwa, więcej miejsca w środku, cztery strefy klimatyzacji… jedynym problemem podczas jazdy nowy XC60 może okazać się wybór muzyki.

 

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA