REKLAMA
  1. Spider's Web
  2. Technologie
  3. Motoryzacja

Przychodzisz do BMW, a tam same hybrydy. Poważnie, tak było

No dobra, nie do końca. Był jeszcze jeden samochód elektryczny.

07.04.2017
16:30
bmw hybrydy
REKLAMA
120 interakcji
dołącz do dyskusji
REKLAMA

Na pierwszy rzut oka nic nie zwiastowało takiego obrotu spraw. Stoisko BMW wyglądało dosyć normalnie...

Ot, X5.

 class="wp-image-556338"

Zaraz za nim nowa seria 7 w wersji z przedłużonym rozstawem osi.

 class="wp-image-556349"

I oczywiście, obowiązkowo, trójeczka.  Raczej nic niezwykłego?

 class="wp-image-556347"

Nawet wszystkie znaczki "M" są na swoich miejscach. Raz tutaj...

 class="wp-image-556344"

... raz tutaj.

 class="wp-image-556355"

Odpowiednich oznaczeń jest pod dostatkiem.

 class="wp-image-556346"

Pozorną zwyczajność burzy jednak kilka detali. Co to za literka "e" w oznaczeniu X5? Co to za znaczek na słupku nowej 7-ki?

 class="wp-image-556353"

Cóż to za niebieskie akcenty na nerkach tej limuzyny?

 class="wp-image-556362"

I do czego służy ta klapka umieszczona w 3-ce nad znaczkiem "M"?

 class="wp-image-556351"

Odpowiedź jest oczywiście dość prosta. BMW przywiozło do Poznania na Motor Show same hybrydy. Wyłącznie hybrydy. I jeden samochód elektryczny, czyli BMW i3.

 class="wp-image-556350"

Któremu nieodłącznie towarzyszy hybrydowy super-samochód, i8.

 class="wp-image-556340"

Ale spokojnie, nie zasypiajcie na hasło "hybrydy". Zerknijcie najpierw na parametry tych samochodów! Tym bardziej, że wszystkie one zaliczają się (poza czystymi "i") do linii iPerformance.

 class="wp-image-556360"

I tak taka "trójeczka" 330e może bezszelestnie przejechać na samym prądzie około 40 km, a do setki przyspieszy w 6,1 sekundy.

 class="wp-image-556348"

X5 z kolei, choć to wielki i ciężki SUV, bez uruchamiania silnika podwiezie nas 31 km. A do setki przyspieszy w 6,8 sekundy.

 class="wp-image-556354"

Natomiast największa limuzyna BMW zbliża się zasięgiem na prądzie do 50 km, a jednocześnie dalej pozwala dogonić i przegonić niemal wszystko inne na drodze. Do 100 km/h przyspiesza bowiem w zaledwie 5,3 sekundy (740Le xDrive).

 class="wp-image-556359"

Przy okazji w środku wcale nie jesteśmy atakowani informacją, że jedziemy hybrydą. Ot, jeden przycisk do włączania trybu elektrycznego, kilka detali. Przy czym więcej jest ich chyba na zewnątrz.

 class="wp-image-556358"

Ok, to mamy już i3, i8, a do tego hybrydową 3-kę, X5-tkę i 7-kę. Czego jeszcze brakuje? Oczywiście 5-tki. I choć ta dopiero niedawno doczekała się nowej odsłony, to jej hybrydowy wariant właśnie zadebiutował - w postaci 530e. Znów - do setki w niewiele ponad 6 sekund.

REKLAMA
 class="wp-image-556363"

I kto teraz powie, że hybrydy są nudne i "nie jadą"? No właśnie...

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA