Największe przejęcie w historii Samsunga - za 8 mld dol. otworzył sobie drzwi do twojego auta
Samsung dopiął swego i przejął firmę Harman, ale nie ze względu na produkowane przez nich głośniki i system audio. Chodzi przede wszystkim o rynek motoryzacyjny.
Najnowszy nabytek Samsunga to firma będąca producentem elektroniki pod takimi markami jak Harman Kardon, Mark Levinson, AKG i JBL. W pierwszej kolejności kojarzy się z głośnikami, wzmacniaczami itp. Nie z tego powodu firmą zainteresował się Samsung, który zdecydował się zapłacić za nią 8 mld dol.
Harman zajmuje się też inteligentnymi samochodami.
Ta gałąź biznesu najbardziej interesuje Samsunga i to z jej powodu zdecydował się przejąć Harman International Industries. Samsung zainteresował się firmą w listopadzie ubiegłego roku, a teraz udało się doprowadzić transakcję do końca. Udziałowcy przejmowanego przedsiębiorstwa otrzymają 112 dol. za akcję.
W wyniku przejęcia Harman znika z giełdy i staje się firmą zależną od Samsunga bez zmian kadrowych. Szefem pozostaje Dinesh Paliwal. Zarządowi firmy przewodzić zaś będzie Young Sohn, czyli dyrektor ds. strategii w Samsung Electronics. Marki w portfolio Harman nie znikną z rynku.
Na przejęcie zgodzili się posiadacze akcji i wyraziły na nią zgodę najróżniejsze instytucje regulujące rynek, nie tylko w Stanach Zjednoczonych. W oficjalnym oświadczeniu Samsung skupia się przede wszystkim na wskazaniu rozwiązań w segmencie motoryzacyjnym.
Samsung ma nadzieję stać się teraz naturalnym partnerem dla marek, które do tej pory zamawiały sprzęt w Harman.
Koreański gigant jest obecny w wielu różnych segmentach i jako jedyny obok Apple'a zarabia na rynku mobilnym duże pieniądze. W świecie motoryzacji jednak nie jest - jeszcze - liczącym się graczem. Samsung przy tym przejęciu nie płaci tylko za technologie, ale też za dostęp do tych partnerów.
Lista partnerów Harman sprzed przejęcia przez Samsunga jest imponująca. Można wśród nich znaleźć takie marki jak Alfa Romeo, Audi, Bentley, Mercedes, BMW, Chrysler, Ferrari, Fiat, Jaguar Land Rover, Jeep, Lamborghini, Porsche, Rolls Royce, Seat, Skoda, Toyota i Volkswagen.
W produkowanych w przyszłości urządzeniach połączone zostaną technologie obu firm. Można się spodziewać wykorzystania rozwiązań z zakresu audio w innych segmentach, w których silny jest Samsung, czyli np. w smartfonach i telewizorach.