Przepiękny, praktyczny, potężny i... hybrydowy. Takie samochody ogląda się z przyjemnością
Diesel? Nigdy. Hybryda? Jak najbardziej. Nie, to nie cytat ze strony Lexusa - tak wygląda przyszłość AMG.
REKLAMA
REKLAMA
Ale zanim o samej hybrydzie, garść danych na temat świeżego jeszcze, koncepcyjnego AMG GT - trzeciego modelu zaprojektowanego od podstaw przez sportowy dział Mercedesa.
Moc? Do około 815 koni mechanicznych, przekazywanych oczywiście na obie osie.
Przyspieszenie do setki? "Mniej niż 3 sekundy".
I, po raz pierwszy w modelach od AMG (czyli SLS, GT) - czworo drzwi.
Samochód ma być więc nie tylko potężny, ale i praktyczny - poza całą rodziną, która zmieści się na pokładzie, czterodrzwiowy AMG GT powinien w bagażniku zmieścić także sporo bagażu.
Pod maską drzemie oczywiście spalinowe, benzynowe, "ultranowoczesne" V8...
... ale to tylko część historii. Drugą część stanowi silnik elektryczny, pozwalający tej wersji AMG GT uzyskać m.in. właśnie wspomniane osiągi.
Kierowca może oczywiście wybierać, w jaki sposób chce korzystać z takiego układu napędowego. Cicha przejażdżka do sklepu na akumulatorach, czysta benzyna, albo czysta moc płynąca z połączenia tych metod napędu.
Zasięg na samych akumulatorach nie jest jeszcze znany. Według AMG ma być "imponujący", a do tego samochód ma doładowywać akumulator w trakcie jazdy.
Nie będzie to zresztą jedyna hybryda w ofercie AMG - firma zapowiada, że pojawią się kolejne, wszystkie oznaczone jako "EQ Power+".
Do tej pory oznaczenie to było zarezerwowane dla pojazdów Formuły 1 tego producenta. Zresztą sposób działania hybrydowego układu napędowego zapożyczono właśnie stamtąd.
W przypadku modelu koncepcyjnego logo EQ Power+ znalazło się nawet na lusterku. W zasadzie to na uchwycie kamery, która pełni funkcję bocznego lusterka wstecznego.
Na wysokoprężne wersje AMG nie ma raczej co liczyć - do wyrobu będzie więc albo benzyna, albo hybryda. A skoro hybryda zaoferuje prawdopodobnie więcej mocy...
Nie wiadomo natomiast, jaki będzie kolejny krok AMG. W pełni elektrycznego, również koncepcyjnego SLSa zaprezentowano już kilka lat temu. W tym momencie jednak hybrydy wydają się być o wiele lepszym rozwiązaniem.
REKLAMA
Oczywiście zmyślny AMG GT Concept jest, no właśnie, jedynie modelem koncepcyjnym, na bazie którego powstanie wersja produkcyjna. Sporo więc może się jeszcze zmienić, ale mamy nadzieję, że... zmieni się jak najmniej.
REKLAMA
Piotr Barycki
08.03.2017 20.24
Kopiuj link
Najnowsze
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA