Wyrzuć przewodniki. Teraz Facebook oprowadzi cię po nowych miejscach
Facebook jako aplikacja podróżnicza? Zuckerberg wprowadza świetną funkcję do swojej aplikacji, która może pogrzebać konkurentów.
Foursquare nie zdobyło w Polsce szerokiej popularności. O wiele lepiej korzystało się z tej aplikacji za granicą. Mnóstwo uwag, porad i celnych opisów miejsc ułatwiało podróżowanie nie gorzej niż Trip Arvisor. Ta aplikacja z kolei wygrywała jeszcze większą liczbą użytkowników i rozstrzałem ich zainteresowań - można było trafić na opinie backpackera, jak i podróżującej rodziny.
Foursquare i Trip Advisor mają się czego bać!
Facebook powoli aktualizuje swoją aplikację, udostępniając kolejnym użytkownikom możliwość korzystania z przewodników do najpopularniejszych miastach. Co wchodzi w skład miejskich przewodników?
Pokazywanie miejsc odwiedzonych przez znajomych.
Miasta mają swoje własne sekcje w aplikacji, gdzie możemy sprawdzić, którzy spośród naszych znajomych odwiedzili je w przeszłości. Jeśli meldowali się w różnych atrakcjach, albo restauracjach to również uzyskamy taką informację, więc będziemy mogli podążać ich śladami.
Rekomendacje miejsc do odwiedzenia i aktywności do odbycia.
Facebook samodzielnie przygotuje listę najciekawszych miejsc do odwiedzenia w danym mieście.
Atrakcje popularne wśród miejscowych.
Na podstawie meldunków i analizy postów Facebook przygotuje listę atrakcji, które są najczęściej odwiedzane przez ludzi z danego miejsca. Dzięki temu łatwiej będzie poczuć klimat danego miasta i być może uciec od innych turystów.
Zapisywanie miejsc na później.
Każdą z atrakcji czy restauracji możemy zapisać planując wycieczkę i korzystać z przygotowanej listy, aby nie tracić czasu. Niestety zapisywanie elementów nie działa w trybie offline, który jest bardzo przydatny podczas podróżowania, kiedy nie chcemy wydawać pieniędzy na roaming, albo kupować miejscowej karty sim.
Nadchodzące wydarzenia.
Coś ciekawego dzieje się w mieście? Koncert, happening czy też wycieczka? Listę wszystkich wydarzeń znajdziemy właśnie w przewodniku.
Testy przewodników miejskich rozpoczęły się już w zeszłym roku, ale dopiero teraz funkcja trafiła do szerszego grona użytkowników. Tym sposobem Facebook wchodzi na kolejny rynek, gdzie może wykorzystać swoją przewagę nad konkurentami wynikającą z dostępu do treści generowanych przez użytkowników.
Aplikacja Facebooka staje się coraz cięższa potężniejsza.
Niedawno dodano do niej możliwość poznawania nowych ludzi i sprawdzania pogody, a w niektórych miejscach nawet odkrywania hotspotów Wi-Fi w pobliżu.