Muzyka rządzi wśród marek na polskim YouTubie. Artyści zajęli całe TOP 10... poza dwoma pozycjami
2016 był dobrym rokiem dla marek na YouTubie. Step Records i ProstoTV przekroczyły miliard wyświetleń, a Allegro, Orange czy Play zrobiły ciekawe kampanie z influencerami - przyglądamy się raportowi Muse dotyczącemu markom na YT w 2016 roku.
Wśród marek to muzyka rządzi na polskim YouTubie
Kanały muzyczne to najwięksi "firmowi nadawcy" na polskim YouTubie. Podium zagarnęły dla siebie Step Records, ProstoTV i UrbanRecTv. Nie ujmując popularności zrzeszonym w nich artystom warto jednak zauważyć, że wiele osób korzysta z YT jako muzycznego odtwarzacza.
Nie jest to najmniejszym zaskoczeniem. Biorąc pod uwagę globalny ranking najpopularniejszych klipów w pierwszej czterdziestce są tylko dwa filmy nie będące teledyskami. Co ciekawe to filmiki dla dzieci, które już prawie dobijają do 2 mld wyświetleń i gonią takie gwiazdy jak Justina Biebera czy Tylor Swift.
Coraz popularniejsze są kanały informacyjne
Choć Step Records i ProstoTV rządzą także pod kątem pozyskanych wyświetleń w 2016 roku, to na trzecie miejsce na podium udało się wdrapać tvnpl - kanałowi TVN-u, na którym w ciągu 12 miesięcy opublikowano ponad 1500 filmów.
Wysoko jest także kanał TVP - itvp. Na 20 lokacie znalazła się Telewizja Republika.
Jedna z najciekawszych kampanii w historii polskiego YouTube'a - Allegro
Najbardziej na plus w 2016 roku wyróżniła się seria filmów Legendy Polskie z Twardowskym, Jagą i Bazyliszkiem. To pełnometrażowe produkcje z dużym budżetem wyreżyserowane przez Tomka Bagińskiego, które ogląda się z nieskrywaną przyjemnością.
Przed świętami Allegro wypuściło też bardzo ckliwą reklamówkę z dziadkiem uczącym się angielskiego, która obecnie ma prawie 14 mln wyświetleń.
Wśród innych ciekawych kreacji na YouTube warto wymienić:
Cały Internet przeszedł do Play! - gdzie Play zaangażował m.in. Łukasza Jakóbiaka, Paulinę Mikułę, Blowka, Piotra Skowyrskiego, Piotra Ogińskiego, Martina Stankiewicza oraz dziewczyny z kanału Szparagi,
oraz Historie na kartę od Orange - z udziałem Abstrachuje czy Cyber Mariana.
W 2016 roku influencerzy z YouTube'a byli angażowani do coraz odważniejszych i bardzo szeroko zakrojonych kampanii, który wychodziły nawet poza internet, np. do Silesia City Center. To centrum handlowe, które na krótki czas stało się domem vlogerów Stuu i Littlemooonster, co idealnie trafiło w upodobania ich fanów.
Nie trudno się domyśleć, że w 2017 roku fani będą chcieli być jeszcze bliżej swoich idoli, co skrzętnie wykorzystują marki podczas akcji sponsorowanych, a także organizatorzy festiwali takich jak Orange Video Fest.