Volvo V90 Cross Country, czyli przepiękne uterenowione combi - pierwsze wrażenia Spider’s Web
Nowe Volvo, na dodatek w wersji Cross Country - czy trzeba czegoś więcej? Mieliśmy dziś okazję jeżdżenia nowym cudem tej wielce zasłużonej dla motoryzacji szwedzkiej marki. Oto nasze pierwsze wrażenia!
REKLAMA
REKLAMA
Cross Country to typowo szwedzki wynalazek. W zasadzie nisza w niszy, zapoczątkowana w 1997 r. modelem XC70. Mimo nieustannie rosnącej popularności SUV-ów, modele Cross Country od Volvo ciągle znajdują swoich amatorów. Patrząc po tym, jak wspaniale wygląda i jak wyjątkowo prowadzi się nowe V90 Cross Country, można być pewnym, że ta miłość nie zwiędnie. Nowe Cross Country zachwyca! W każdym calu!
Sylwetka tego pojazdu wydaje się być skrojona idealnie. Niby to combi, a jednak wygląda inaczej. To dzięki niesamowitemu prześwitowi, który wynosi aż 21 cm.
Z tyłu uwagę zwracają światła, które mają niezwykle oryginalny kształt. Takiego układu nie ma żadna inna marka. Volvo zdecydowanie wyróżni się w tłumie.
Przednie światła to znak firmowy nowych Volvo. „Młot Thora” pojawił się po raz pierwszy w modelu XC90. Potem uświetniał modele S90 i V90, a teraz zdobi V90 Cross Country.
Potężny grill, na którym dumnie pręży się logo marki Volvo, to drugi znak rozpoznawczy szwedzkiej marki. W V90 Cross Country układ grilla przypomina mi nieco… rekina.
Wrażenia premium dopełniają potężne 19-calowe felgi z oponą o rozmiarze 235/50. Warto spojrzeć też na nadkola, które w wersji Cross Country obudowane są specjalną ilością plastiku. To chyba jedyny samochód, który dobrze wygląda z… dużą liczbą plastikowych elementów.
Wersja Cross Country ma szereg markowych oznaczeń. Nam najbardziej podoba się tylna listwa ochronna. Niby też z plastiku, a jak dostojnie wygląda.
Duże, rozłożyste lusterka są w kolorze nadwozia. Warto zajrzeć na ich spód - tam w sprytny sposób zamontowano czujnik, który m.in. ostrzega kierowców o martwym punkcie.
Bagażnik, jak przystało na combi, jest potężny. Nam najbardziej podoba się sposób działania rolety. Przy zamykaniu bagażnika roleta automatycznie i samoistnie się przesuwa w kierunku tylnej szyby.
Volvo V90 Cross Country wyposażony jest w wielki panoramiczny dach. Jest on znacznie większy, niż w wersji S90. Największe wrażenie robi z pozycji pasażera jadącego z tyłu.
Kierownica, kokpit oraz system infotainment są identyczne jak w modelach XC90, S90 i V90. To zdecydowanie jedna z najwygodniejszych kierownic na rynku.
Wielki, 12,3-calowy ekran w centralnym miejscu kokpitu to centrum sterowania systemem infotainment oraz wszystkimi opcjami pojazdu. To bez wątpienia najładniejszy tego typu element na rynku.
System audio, przygotowany we współpracy z Bowers & Wilkins, to 19-głośnikowe monstrum. Docenią go najwięksi audiofile wśród fanów motoryzacji. Nie ma chyba nikogo, kto zakwestionowałby fakt, iż Volvo jest bezdyskusyjnym liderem na polu samochodowego audio.
Poziom dopracowania detali wykończeniowych idealnie obrazuje styk kokpitu z drzwiami. Cztery różne rodzaje materiałów: drewno, aluminium, skóra i plastik, połączone w wyjątkowo ekskluzywny sposób.
Gałka zmiany biegów, przycisk włączenia i wyłączenia silnika, jak również schowki - tu wykończone elementami drewnianymi - również są identyczne, jak w innych modelach z linii 90.
Pasażerowie z tyłu mają swoją własną konsolę sterowania klimatyzacją. Na tyłach przednich siedzeń zamontowano gustowne plecione schowki.
Tylna kanapa również wygląda okazale, choć szkoda, że fotele nie są przesadnie konfigurowalne. W modelu XC90 lepiej to rozwiązano.
Super za to wygląda tylne środkowe siedzenie, które można zamienić na wygodne oparcie, z poręcznymi uchwytami na napoje. Warto zwrócić uwagę na specjalny otwór do przewożenia nart.
Nie możemy przestać zachwycać się sylwetką V90 Cross Country. Podobała nam się już bardzo wersja V90, jednak w wersji CC, z ogromnym prześwitem, ze wzmocnieniami stalowo-plastikowymi, ten pojazd robi jeszcze lepsze wrażenie.
REKLAMA
Ach, będziemy do niego wzdychać.
REKLAMA
Przemysław Pająk
10.02.2017 20.21
Kopiuj link
Najnowsze
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja:
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA