Gry  / News

Microsoft właśnie zaprosił nas na ogłoszenie „NAJPOTĘŻNIEJSZEJ informacji tego roku”

200 interakcji
dołącz do dyskusji

Po premierze PlayStation 4 Slim, PlayStation 4 Pro oraz PlayStation VR inicjatywę przejmuje Microsoft. Jego polski oddział właśnie zaprosił nas na konferencję dotyczącą Project Scorpio.

Project Scorpio to oczywiście nie jedyna konsola, jaka pojawi się w 2017 roku. Nim nowa wersja Xboksa wyląduje na sklepowych półkach, wcześniej zadebiutuje Nintendo Switch. Umówmy się jednak - obie platformy są adresowane do zupełnie różnych grup odbiorców.

Japończycy stawiają na wspólną zabawę, kontrolery ruchowe oraz mobilną rozrywkę. Microsoft z kolei idzie w moc. Czystą, nieskrępowaną moc. Widać to jak na dłoni na przykładzie wiadomości prasowej, jaka właśnie dotarła na moją skrzynkę mailową. Tytuł nie pozostawia złudzeń:

„Przygotuj się na NAJPOTĘŻNIEJSZĄ informację tego roku.”

Caps lock nie jest przypadkowy. Od razu widać, na jakie akcenty Microsoft kładzie największy nacisk. Może PlayStation 4 Pro jest aktualnie najpotężniejszą konsolą dostępną na rynku, ale już za kilka miesięcy to się zmieni. Project Scorpio wyznaczy kolejny górny limit mocy, jaką będą mieli do dyspozycji producenci konsolowych gier wideo.

Project Scorpio

Dzięki wiadomości mailowej wiem, kiedy Microsoft odkryje wszystkie karty i pokaże finalną wersję Project Scorpio. Nowy Xbox One zostanie zaprezentowany podczas konferencji poprzedzającej targi E3 2017 w Los Angeles. Dział Xboksa rozpocznie swój pokaz w niedzielę, 11 czerwca, o godz. 23:00 czasu polskiego.

Czyli już wiem, że szykuje się senny poniedziałek. No, przynajmniej dla mnie. Wy możecie spać spokojnie. Seria artykułów na gorąco, poświęconych Project Scorpio będzie od rana czekać na was na Spider’s Web. Nim jednak do tego dojdzie, możemy jedynie spekulować na temat finalnej specyfikacji nowego Xboksa.

Mówi się, że gry na wyłączność Microsoftu będą działać w natywnym 4K.

Nowe odsłony Halo, Gears of War czy nawet Forzy Motorsport mogą wspierać format 2160p. Wbrew pozorom, nie jest to nic nierealnego. Skoro w natywnym 4K na PlayStation 4 Pro już teraz działa The Elder Scrolls V: Skyrim, TES Online, The Witness czy The Last of Us Remastered, potężniejszy Project Scorpio powinien poradzić sobie z bardziej zaawansowanymi produkcjami Microsoftu.

Oczywiście rozdzielczość 4K to nie jedyne dobrodziejstwo wynikające w dodatkowej mocy obliczeniowej. Ważniejsza wydaje się być liczba klatek na sekundę. Plotki mówią, że Scorpio będzie oferować alternatywny tryb działanie gier przy stabilnych 60 fps-ach. W to już nieco trudniej mi uwierzyć. Dlaczego?

project scorpio 3

To nie zawsze działa tak, że istnieje możliwość bezproblemowego podbicia wartości klatek od strony systemowej. W wielu grach silniki graficzne sprzężone są z silnikami fizycznymi. Liczba klatek powiązana jest z obliczeniami. Z fps-ami łączy się dynamiczne skalowanie. Co za tym idzie, po podniesieniu sztywnego limitu z 30 do 60 klatek część gier może najzwyczajniej w świecie zacząć się sypać.

Konferencję Xbox Briefing poświęconą Project Scorpio zobaczycie online, na Spider’s Web.

Tradycyjnie stworzymy dla was osobny wpis, ze wszystkimi możliwymi odtwarzaczami wygodnie osadzonymi w jednym miejscu. Nim to się jednak stanie, przed nami kilka długich miesięcy spekulacji, plotek, doniesień z podejrzanych źródeł oraz ciężkich do zweryfikowania przecieków.

Oczywiście Project Scorpio to tylko jedna z atrakcji, jakie Microsoft szykuje na E3 2017 w Los Angeles. Mam nadzieję, że nie jestem jedynym graczem, który czeka z zapartym tchem na Alan Wake 2. Za tę grę z chęcią wymieniłbym wszystkie nadchodzące odsłony Halo oraz Gears of War. Niestety, Alan Wake 2 póki co nie zostało nawet oficjalnie zapowiedziane.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst