Odwaga czy szaleństwo? Sony rusza ze sprzedażą Xperii Ear w Polsce
Xperia Ear to bardzo intrygujący produkt. Gdybym miał go scharakteryzować w skrócie i uproszczeniu: to inteligentny zegarek, ale w uchu i z cyfrowym asystentem głosowym.
Do sklepów trafia właśnie najnowsza słuchawka Sony ‒ Xperia Ear. Słuchawka reaguje na polecenia głosowe, bezprzewodowo łączy się z telefonem podając informacje i porady, rozumie też naturalną mowę.
Dzięki wbudowanemu czujnikowi zbliżeniowemu, żyroskopowi i akcelerometrowi urządzenie wie, że nosisz je w uchu, a nie używasz go lub ładujesz je, i reaguje odpowiednio do sytuacji. Można nawet potwierdzać polecenia skinięciem głowy.
Xperia Ear obsługuje też powiadomienia z naszego telefonu, głosów informując o nowej poczcie czy innych zdarzeniach. Jest bardzo niewielka, mierzy raptem 15,2 x 29,3 x 24,3 mm i waży raptem 6,8 g. Jest też zachlapanioodporna, o czym świadczyć ma certyfikat IPX2.
Słuchawka jest zgodna z Androidem i łączy się z urządzeniem z tym systemem operacyjnym poprzez Bluetooth (możliwe parowanie za pośrednictwem NFC).
Xperia Ear – technologia od Sony
Xperia Ear nie korzysta z technik partnerów. Nie znajdziemy w niej Google Assistant czy Cortany. Zamiast tego Sony zaimplementował własną technikę rozpoznawania i syntezy mowy i bardzo jestem ciekaw, jak się sprawdza w praktyce.
Asystent może nas nawigować do celu, umożliwia głosowe odbieranie połączeń, dyktowanie wiadomości tekstowych i zadawanie pytań, na które odpowiedzi będzie szukał w wyszukiwarce internetowej. Może też sprawdzić pogodę i nagłówki serwisów informacyjnych.
Cena Xperii Ear to 699 zł. Dostępna jest (w wersji angielskojęzycznej - nie, słuchawka nie obsługuje języka polskiego) w następujących sieciach sprzedaży: EURO RTV AGD, Media Markt, Saturn, Media Expert, X-Kom, Komputronik, Sony Centre i w sklepie Sony w Strefie Marek na portalu Allegro.pl.