Media  / Felieton

I co wy na to, hejterzy? Najbardziej wpływową blogerką modową na świecie jest Polka

143 interakcji
dołącz do dyskusji

Polska blogosfera, a przynajmniej jedna blogerka, ma co świętować. Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion, może zamknąć usta wszystkim hejterom, którzy twierdzą, że jej praca jest nieistotna i że polskie szafiarki są gorsze od tych z zagranicy. Blogerka została wyróżniona pierwszym miejscem w rankingu WWD.com.

Kryterium rankingu, w którym na pierwszym miejscu pojawiła się Maffashion, była nie popularność, czyli np. liczba obserwujących, subskrybentów czy polubień, ale wartość przychodu, który dzięki gwiazdom internetowym udało się wygenerować markom.

Kuczyńska znalazła się na podium z wynikiem ponad 65 mln dolarów.

W zestawieniu WWD.com znalazły się najgorętsze nazwiska z branży modowo-urodowej, które publikują treści w sieci - mają swoje blogi, popularne konta na Instagramie czy kanały w serwisie YouTube. Są rozpoznawalnymi influencerami, współpracującymi z największymi markami ze świata mody i urody.

Oprócz Maffashion w rankingu dwudziestu blogerów i blogerek, którzy najbardziej przyczynili się do sukcesu najlepszych marek, znaleźli się także: autorka kanału na YouTubie Nikki Tutorials, Kathleen Lights, która także posiada swój kanał w serwisie YouTube i Manny Gutierrez, bloger modowy, który jako pierwszy mężczyzna na świecie stał się twarzą marki Maybelline.

Co takie wyróżnienie może oznaczać dla Maffashion?

To proste - zapewni jej jeszcze większą popularność, uznanie ludzi z branży, możliwość lepszych kontraktów - nie tylko np. bardziej prestiżowych, ale też zapewne lepiej płatnych. Raking WWD.com śledzony jest przez marki, dla których jest on jasnym sygnałem, z kim warto współpracować, żeby zapewnić sobie sukces.

Cóż, to na pewno pomoże na chwilę zamknąć usta wielu nienawistnikom, których internet jest pełen. Choć pewnie tylko do czasu, aż nie zaczną oni plotkować o wielkości gaży blogerki.

Co ciekawe, choć wciąż wspomina się o istocie wideo we współczesnych mediach (także społecznościowych) polska blogerka wyprzedziła zagranicznych youtuberów, których śledzą miliony fanów. Żeby nie szukać daleko, wystarczy spojrzeć na kilka youtuberek z zestawienia WWD.com. To gwiazdy internetowe, których subskrybuje nawet ponad 6 milionów fanów, jak np. prowadzącą kanał Nikki Tutorials. Widać popularność blogerów to wcale nie melodia przeszłości i nadal - co pokazuje przykład Maffashion - są oni w stanie konkurować z gwiazdami tworzącymi na YouTubie.

Ja mogę tylko przyklasnąć polskiej blogerce i życzyć jej dalszych sukcesów.

Choć pewnie ta branża zaraz wytknie jej jakiś błąd, a portale plotkarskie nie zostawią na niej suchej nitki, prawda jest taka, że zapracowała sobie na swoją pozycję. Teraz nich spija śmietankę. A dla hejterów może zrobić jedno - ponownie stanąć na podium prestiżowego w świecie mody zestawienia. Niech mają. I niech piszą. W gruncie rzeczy to też jest miarą sukcesu.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst