[Aktualizacja] Potężna awaria ING. Klienci nie mogą skorzystać ze strony internetowej i aplikacji
Klienci ING Banku Śląskiego nie mają w tym momencie dostępu do swoich pieniędzy w normalny sposób. Bank zmaga się z awarią swojego systemu transakcyjnego, a od blisko godziny ING nie działa. Na szczęście jest sposób na poradzenie sobie z tym przejściowym problemem.
Aktualizacja na dole wpisu.
Awarie systemów informatycznych zdarzają się cyklicznie. Tym razem ofiarą problemów padli klienci ING Banku Śląskiego. Obecnie nie sposób zalogować się na swoje konto użytkownika za pośrednictwem usługi Moje ING - zarówno poprzez stronę internetową, jak i za pomocą aplikacji mobilnej.
W chwili pisania tego tekstu próżno było szukać informacji na temat tego, kiedy awaria ING zostaje usunięta w serwisach społecznościowych banku, chociaż użytkownicy zgłaszali problem już blisko godzinę temu.
Konto na Twitterze zaklina zresztą rzeczywistość i wmawia klientom, że bankowość działa poprawnie.
Klienci banku zgłaszający problem na Facebooku są innego zdania.
Bank w końcu odniósł się do sprawy i zaproponował przejściowe rozwiązanie problemu:
Ponieważ jestem klientem ING mogę potwierdzić, że problem faktycznie występuje.
Nie działa też aplikacja ING, która jest nakładką na stronę mobilną. Co więcej, tutaj nie sposób znaleźć rzeczowego komunikatu o problemie.
To, że ING nie działa, potwierdza serwis DownDetector.
Pozostaje mieć nadzieję, że awaria ING faktycznie szybko zostanie usunięta.
W międzyczasie można korzystać ze starego systemu bankowości. Jako klient potwierdzam, że faktycznie w ten sposób mogłem dostać się do środków na swoim rachunku. Warto pamiętać o tym triku w przyszłości w sytuacji, gdy ING nie działa.
Zauważyłem też, że problemy można było wyczuć od rana. Sam zrobiłem dwukrotnie ten sam przelew, bo aplikacja mobilna nie odświeżyła się po wykonaniu pierwszego z nich - na szczęście oba na swój własny rachunek i mogłem to łatwo odkręcić.
Aktualizacja (13:36)
ING Bank Śląski poinformował, że awaria została usunięta. Potwierdzam ze swojej strony, że udało mi się zalogować na swoje konto użytkownika, a na stronie DownDetector przestały się pojawiać kolejne zgłoszenia, że ING nie działa.