REKLAMA

Chcesz poznać bliżej swoich czytelników? Trudno o lepszy sposób, niż nowe narzędzie Disqusa

Wydawcom zależy na badaniu zaangażowania swoich czytelników w mediach społecznościowych. Disqus idzie o krok dalej: jego nowe narzędzie pozwala na śledzenie ich również na portalach.

26.01.2017 11.27
Disqus Analytics
REKLAMA
REKLAMA

Wydawcy maja wiele narzędzi do analizowania tego, co się dzieje na ich witrynach. Mogą sprawdzać sieci społecznościowe, mogą badać ilość odsłon i czas spędzony przez czytelnika na podwitrynach, a od niedawna, dzięki wprowadzanej przez Disqusa funkcji analitycznej, mogą też dowiedzieć się kilku dodatkowych rzeczy.

Nowy moduł Disqus Analytics jest stopniowo udostępniany w ramach testów kolejnym witrynom korzystającym z usług Disqusa i ma na celu badanie zaangażowania użytkowników bezpośrednio na witrynie.

Nowy Disqus Analytics to całkiem użyteczne narzędzie!

W jednym czytelnym interfejsie Disqus Analytics zaprezentuje liczbę odsłon danej podwitryny, ale też liczbę Czytelników, którzy zdecydowali się też przeczytać komentarze i sumatyczną liczbę komentarzy oraz głosów przez nich oddanych.

Narzędzie pozwoli też na bardziej szczegółowe analizy, takie jak badanie, w jakich porach dniach czytelnicy są szczególnie aktywni w komentarzach.

Disqus Analytics class="wp-image-541261"

Nie zabrakło też modułu rankingującego poszczególne podwitryny pod kątem analizowania zaangażowania ze strony czytelników.

To, rzecz jasna, nie pozwoli nam zrezygnować z innych narzędzi.

Disqus, jak to Disqus, zbiera informacje wykorzystując tylko tę wiedzę, jaką posiada. A zatem to, co wie, wie po zaangażowaniu czytelników w komentarzach. No i, rzecz jasna, by w ogóle móc rozważać jego wykorzystanie, nasz serwis musi polegać na module komentarzy Disqusa.

REKLAMA

Daje ono jednak unikalny wgląd w społeczność skupioną bezpośrednio na naszym serwisie internetowym. Nie analizujemy więc retweetów czy lajków ale to, co bezpośrednio dzieje się pod naszymi artykułami czy podwitrynami o innym charakterze.

A to, jakkolwiek by na to nie spojrzeć, informacje bezcenne dla wydawcy, który stara się zrozumieć charakter popytu na kolejne wpisy na będącym pod jego opieką serwisie internetowym.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA