Gry  / News

Twórcy Angry Birds połączyli Spotify, Twitcha, Netfliksa i Facebooka. I chcą, żebyś za to zapłacił

Rovio nie jest już taką potęgą, jak jeszcze kilka lat temu, ale studio odpowiedzialne za serię Angry Birds nie składa jeszcze broni. Przywitajcie Hatch, czyli platformę udostępniającą gry mobilne w formie streamingu.

Netflix, Spotify i podobne usługi bezpowrotnie zmieniły sposób płacenia za treści cyfrowe. Poprzedni model, duplikujący to, co znamy z realnego świata - zakładający pobieranie opłat za każdą treść, tak jak za każdy towar - ustępuje zryczałtowanej opłacie za dostęp do przepastnej bazy multimediów.

Rovio chce wprowadzić model streamingu do świata mobilnych gier.

Hatch Entertainment to nowa firma, która wydzieliła się ze struktur Rovio - finlandzkiego studia, które dało światu Wściekłe Ptaki. Skojarzenia ze Spotify nie są tutaj przypadkowe i dobrze oddają model, jaki ma przyjąć Hatch poprzez stworzenie usługi streamingu dla gier.

Platforma przygotowana przez firmę-córkę Rovio - w której twórcy Angry Birds mają udziały - ma ruszyć już w przyszłym roku pod nazwą Hatch. Już teraz mieszkańcy Stanów Zjednoczonych mogą zostawiać na stronie internetowej hatch.live swoje numery telefonów z prośbą o informacje.

Rovio Hatch - streaming gier mobilnych od twórców Angry Birds

Czym w ogóle ma być Hatch?

Skojarzenia ze Spotify nie są tutaj nie na miejscu. Użytkownicy mają w ramach abonamentu otrzymywać dostęp do licznych produkcji mobilnych bez konieczności uiszczania opłaty za każdą z nich. Co więcej, Hatch Entertainment czerpało inspirację również z innych usług online, wśród których wymieniane są:

  • Twitch;
  • Netflix;
  • Facebook.

Użytkownicy płacić będą więc nie tylko za dostęp do platformy dystrybucji treści jak w przypadku Spotify i Netfliksa, ale będą też mogli korzystać z Hatch do kontaktowania się ze znajomymi jak na Facebooku i do transmitowania rozgrywek jak to się dzieje w przypadku Twitcha.

Hatch jednocześnie przypomina PlayStation Now i usługi strumieniowania gier od Nvidii.

Klasyczne gry - czy to stacjonarne, czy to mobilne - pobierane są na urządzenie użytkownika. Produkcje na pecety, konsole, tablety i smartfony rezydują w pamięci urządzenia, które przetwarza dane i generuje obraz. Hatch ma działać jednak jak streaming.

Gry w ramach abonamentu Hatch będą uruchamiane na serwerze, a na urządzenie użytkownika przesyłany będzie sam obraz. Nie jest to nowatorskie rozwiązanie - w podobnym modelu można uzyskiwać już dostęp do produkcji wydanych pierwotnie na komputery i konsole. Hatch chce zrobić to samo, ale dla gier mobilnych.

Rovio Hatch - streaming gier mobilnych od twórców Angry Birds

Mam w stosunku do Hatch mieszane uczucia.

Z jednej strony produkcje mobilne mogą być mniej wymagające dla łącza, niż produkcje stacjonarne, a z drugiej... w gry mobilne często się gra tam, gdzie nie ma dobrego połączenia internetowego i wtedy streaming może okazać się wadą, a nie zaletą.

Dla osób, które będą jednak chciały grać przede wszystkim w domu, oferta może okazać się ciekawa. Na start w aplikacji pojawi się 100 gier od 40 partnerów Hatch, do których należeć będą tacy deweloperzy jak:

  • Bandai Namco Entertainment America;
  • Taito Corporation;
  • Ubisoft Mobile;
  • ustwo Games;
  • Double Fine Productions.

Czy to wystarczy, by Rovio przez firmę-córkę wróciło na szczyt? Dowiemy się na początku przyszłego roku, gdy Hatch oficjalnie wystartuje.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst