REKLAMA

A to ci heca - Google rozdzieli mobilne wyniki wyszukiwarki od desktopu

Wciąż tkwisz w przekonaniu, że to desktop jest najważniejszym narzędzie konsumpcji treści, a era post-PC to mit? Tkwisz w błędzie. Komputery osobiste tracą na znaczeniu nie tylko sprzedażowo. Google niebawem sprawi, że stracą na znaczeniu po prostu.

najlepsze-komunikatory-internetowe.jpg
REKLAMA
REKLAMA

Dziś wyszukiwarka Google indeksuje witryny internetowe według jednego klucza zarówno dla wyszukiwań desktopowych, jak i tych na urządzeniach mobilnych.

To ma się niebawem zmienić.

Google będzie faworyzował mobile?

W ciągu najbliższych miesięcy Google rozdzieli indeksowanie stron i choć desktopowe narzędzie oczywiście nadal będzie funkcjonować, nie będzie ono tak dobre, ani tak aktualne jak wyszukiwanie mobilne.

Takie wieści dochodzą od jednego z pracowników Google, Gary’ego Illyesa. To potwierdza, że eksperyment, który gigant z Mountain View rozpoczął w ubiegłym roku, w przyszłym roku może stać się chlebem powszednim.

To istotna zmiana, która z pewnością wymusi stosowanie nowych praktyk przez dostawców sieciowych treści. Kluczową rolę w poprawnym indeksowaniu stron wg nowych wytycznych będzie stosowanie się do AMP (accelerated mobile pages) - już dziś strony zoptymalizowane według tej inicjatywy Google’a są wyżej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania, by użytkownicy w pierwszej kolejności docierali właśnie do tych lżejszych, lepiej dostosowanych stron, które wczytują się szybciej.

Pogódźmy się z tym - to nie komputer osobisty jest dziś najważniejszym narzędziem.

Telefony, tablety, urządzenia hybrydowe/konwertowalne. Tak wygląda przyszłość konsumowania treści.

Zwłaszcza te pierwsze, które zawsze nosimy w naszych kieszeniach, torebkach, które zawsze mamy przy sobie, odgrywają kluczową rolę w szybkim dostępie do informacji. Nic więc dziwnego, że Google zdecydował się na taki krok, chcąc właśnie na telefonach zapewnić możliwie najwyższą jakość wyników wyszukiwania.

Przesunięcie się ciężaru konsumpcji treści z desktopa na mobile to już nie rosnący trend, lecz rzeczywistość, którą obserwujemy także na Spider’ Web:

REKLAMA

Konsumpcja treści z poziomu telefonu jest szybsza, łatwiejsza i bardziej wpasowana w szybkie tempo współczesnego życia oraz wymogi współczesnego internauty.

A za sprawą tego, co w niedługim czasie wprowadzi Google, konsumpcja treści na telefonach/tabletach będzie miała też znacznie więcej sensu, bo to właśnie tam wyniki internetowych wyszukiwań będą najbardziej dokładne.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA