Niezwykły telewizor i domek z kart na pralce - tak LG wchodzi w zupełnie nowy segment
Marka premium LG Signature ma być dla LG tym, czym Lexus jest dla Toyoty.
Podczas targów IFA 2016 firma LG nie zdecydowała się na premierę oczekiwanego smartfona V20, który będzie następcą świetnie przyjętego modelu V10. Na to musimy jeszcze chwilę poczekać.
Największą nowością LG targach IFA było ogłoszenie europejskiego debiutu marki LG Signature.
Czym jest LG Signature?
Nowa linia produktów jest serią skierowaną do najbardziej wymagających odbiorców, którzy są w stanie wyłożyć większe pieniądze w zamian za produkty premium. A co właściwie oznacza słowo „premium” w rozumieniu LG? Przede wszystkim trzy kwestie: jakość wykonania, minimalistyczny design i prostotę obsługi.
Przedstawiciele LG przy każdej okazji podkreślają, że nowa linia produktów jest dużym wydarzeniem dla firmy. Nie jest to jednorazowy projekt, tylko początek nowej marki, która stopniowo będzie obejmowała coraz większą liczbę produktów.
Urządzenia zostały zaprojektowane przez kolektyw artystyczny Jason Bruges Studio z Londynu. Podczas premiery LG zaprezentowało specjalną galerię „The Art of Essence” eksponującą nowe produkty i filozofię stojącą za ich wzornictwem. Przed wejściem czekał na gości naprawdę niezwykły spektakl świateł i muzyki.
A same produkty? Póki co oferta LG Signature nie jest zbyt obszerna
W skład linii wchodzą obecnie topowe modele telewizorów OLED TV 4K serii G6, pralka, lodówka oraz oczyszczacz powietrza.
Podczas targów IFA w Berlinie miałem okazję przyjrzeć się wszystkim tym produktom. Największe wrażenie zrobił na mnie niesamowity telewizor LG Signature OLED TV (seria G6). Telewizor otrzymał certyfikat Ultra HD Premium od organizacji UHD Alliance.
Jakość obrazu serwowana przez ten panel jest kapitalna, ale równie duże wrażenie robi wzornictwo. Sam ekran ma zaledwie 2,57 mm grubości. Jest on tak cienki, że producent był zmuszony nakleić go na taflę szkła, by panel zachował sztywność. Stąd właśnie nazwa technologii „Picture-on-glass”.
Kolejnym urządzeniem jest pralka LG Signature. O ile samo urządzenie nie jest na szczycie mojej listy zainteresowań, to jedna funkcja wydała mi się szczególnie ciekawa. Specjalny system osadzenia bębna powoduje, że pralka podczas wirowania zupełnie się nie porusza. Podczas pokazu widzieliśmy, jak artysta układa na wirującej pralce domek z kart. Wcześniej LG trafiło do Księgi Rekordów Guinnessa za ułożenie najwyższego domku z kart na wirującej pralce.
Jeśli chodzi o lodówkę LG Signature, znajdziemy w niej technologię Door-in-door i Knock-on, dzięki którym po stuknięciu w półprzezroczystą komorę lodówki rozjaśnia ona swoje wnętrze, a więc można zajrzeć do środka bez otwierania drzwi.
Ostatnie urządzenie to oczyszczacz powietrza, który filtruje powietrze w pomieszczeniu oraz dba o jego wilgotność.
Ekskluzywna, prestiżowa linia produktów to coś, czego dotychczas brakowało LG.
Producent chce się wyróżnić na tle konkurencji i jednocześnie chce zakomunikować klientowi, że produkty LG mogą być obiektem pożądania. Ciekaw jestem jak przyjmie się nowa linia. Na żywo wszystkie produkty robią bardzo dobre wrażenie (zwłaszcza niesamowity telewizor OLED).
Produkty trafią do sprzedaży w Polsce do końca bieżącego roku.