REKLAMA

Jest zupełnie nowy wygląd fanpage’y na Facebooku. Ale czy lepszy?

Facebook wprowadza nowy wygląd fanpage’y. Zmiany są spore. Ale czy na lepsze? Oceńcie sami.

Fanpage na Facebooku zyskał nowy wygląd
REKLAMA
REKLAMA

Fanpage to jedno z najważniejszych facebookowych narzędzi - zarówno dla właścicieli marek, jak i dla samego serwisu, dla którego to przy okazji jedna z największych dojnych krów, bo to właśnie za promocję wpisów na fanpage’ach zarządcy marek i internetowi twórcy płacą grube pieniądze. Dlatego wszystkie zmiany w wyglądzie i funkcjonowaniu fanpage’y Facebook musi wprowadzać wyjątkowo delikatnie i z rozwagą. Złe decyzje mogą mieć negatywny wpływ na wyniki finansowe serwisu.

Właśnie obserwujemy globalny rollout nowego wyglądu fanpage’y na Facebooku. Nie wszyscy jeszcze go mają. U członków naszej redakcji niektórzy już nowy layout mają, inni jeszcze nie. Warto przyjrzeć się zmianom, bo są one z gatunku tych fundamentalnych.

Najważniejsza zmiana? Nowy, trójkolumnowy podział widoku strony fanpage’a.

Nowy wygląd  class="wp-image-507505"
Nowy wygląd
Stary wygląd class="wp-image-507506"
Stary wygląd

Teraz lewa kolumna pełni funkcję nawigacyjną dla właścicieli fanpage’y. Wcześniej była bardziej informacyjna.

Co ciekawe, lewa kolumna jest teraz przypięta do serwisu, co oznacza, że przy scrollu nie porusza się w górę i nie znika. To o tyle ważne, że teraz avatar fanpage’a oraz jego nazwa są stale widoczne. W poprzedniej wersji layoutu fanpage’y te informacje przy scrollu znikały.

Nowy wygląd class="wp-image-507507"
Nowy wygląd
spidersweb-fb-stary-fp-2 class="wp-image-507509"
Stary wygląd

Jest też zupełnie nowa, prawa kolumna, która pełni rolę informacyjną.

To tu zostały przeniesione informacje, które wcześniej pojawiały się po lewej stronie układu widoku strony. Mamy tu więc teraz informacje nt. zasięgu naszych wpisów, szybki dostęp do opublikowanych filmów, inne polubione przez fanpage strony, kalendarz, oraz wpisy/wiadomości od fanów strony. Prawa kolumna przewija się tylko do końca ostatniego widgetu. Potem pozostaje przypięta do widoku strony.

Najmniej zmieniła się środkowa kolumna, czyli ta z listą fanpage’owych wpisów. Odnoszę wrażenie, że jest ona teraz nieco węższa, choć to może być tylko złudzenie związane z tym, że teraz mamy pełnoprawne trzy kolumny w widoku strony.

Inaczej prezentowane jest teraz zdjęcie główne fanpage’a. Przesunięte zostało nieco w prawo, zaczyna się od środkowej kolumny i zajmuje szerokość dwóch kolumn: środkowej i prawej. Jest też teraz prezentowane poza avatarem - wcześniej był on jego integralną częścią.

spidersweb-fb-nowy-3 class="wp-image-507510"
Nowy wygląd
REKLAMA
spidersweb-fb-stary-fp-3 class="wp-image-507511"
Stary wygląd

Całość strony fanpage’a wygląda teraz na bardziej modułową. Odnoszę jednak wrażenie, że w nowym widoku fanpage stał się cięższy, bardziej przytłaczający. A już tak zupełnie ogólne wrażenie mam takie, że Facebook wygląda coraz bardziej archaicznie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA