Oprogramowanie  / News

Microsoft najwyraźniej nie dał rady kupić Trello, więc... zrobił sobie własne

121 interakcji
dołącz do dyskusji

Microsoft zaprezentował właśnie nową usługę dla firm, która wchodzi w skład pakietu Office 365. Patrząc na zrzut ekranu prezentujący interfejs Planner odnoszę wrażenie, że gdzieś już coś podobnego widziałem.

Gigant z Redmond ostatnio bardzo często wybiera się na zakupy. Microsoft kupuje mniejsze od siebie firmy, a później rozwija stworzone przez nie aplikacje lub wdraża wymyślone przez programistów z przejętych podmiotów pomysły w swoich produktach. Wśród firm, które wykupił Microsoft, można wymienić chociaż Acompli, Wunderlist, Yammera, Sunrise i Swiftkey.

Microsoft Planner to odpowiedź na Trello

Tym razem przejęcie najwyraźniej się nie udało.

Planner to nowa usługa Microsoftu, która na pierwszy rzut oka przypomina usługę do zarządzania zadaniami wykorzystywaną m.in. przez redakcję Spider’s Web. Podobieństwo interfejsu na przykładowym zrzucie ekranu jest tak duże, że nie sposób nie odnieść wrażenia, że Microsoftowi nie udało się zakupić Trello.

Nie wygląda na nierealny scenariusz, w którym szefostwo Microsoftu po nieudanym zakupie ruszyło do działu inżynierów zajmującego się platformą Office ze zrzutem z Trello i prośbą, by przygotowali coś podobnego. Czy tak właśnie powstał Planner pewnie nigdy się nie dowiemy, ale usługa dużo czerpie od konkurenta.

Czym jest Planner od Microsoftu?

Nowy członek rodziny aplikacji w ramach Office 365 to oprogramowanie do zarządzania zadaniami w zespole, który wygląda na nowocześniejszy i przyjaźniejszy niż nieco zakurzony już Project. Interfejs aplikacji ma pomóc wizualnie rozpisać projekty na poszczególne zadania, za które odpowiedzialność będą brać poszczególni użytkownicy, czyli w domyśle - pracownicy w firmie. Mówiąc oględnie - nikt tu nie wymyśla koła na nowo.

Zadania będą dzielone, tak jak w Trello, na tablice, kolumny i karty. W ramach usługi Planner nie zabraknie takich dodatków jak wewnętrzny chat, a także możliwości ustawiania deadline’ów dla poszczególnych zadań, kolorów dla wyróżnienia najważniejszych, systemu komentarzy wraz wgrywaniem na serwer dodatkowych plików itp.

Zaletą aplikacji Planner ma być integracja z Office 365 i chociażby z tego względu może się przyjąć w firmach. Jednym z plusów takiego rozwiązania jest chociażby integracja chatu w ramach grup Office 365 i synchronizowanie go z rozmowami w ramach np. Outlooka oraz współpraca z OneNote i SharePoint.

Planner trafi do użytkowników Office 365 na przestrzeni kolejnych kilku tygodni.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst