CDP.pl atakuje globalny rynek! Rusza Klabater - wydawca polskich gier na całym świecie
Podczas trwającego właśnie Pixel Heaven CDP.pl poinformowało o swojej nowej inicjatywie. Klabater - najnowszy podmiot w rodzinie CDP - ma zajmować się dystrybucją oraz wsparciem polskich gier niezależnych na światowych rynkach. Jak takie wsparcie miało by wyglądać?
Klabater to inicjatywa, która oferuje tak zwany pełen pakiet wydawniczy. Oznacza to, że pracownicy CDP będą wspierać polskich producentów nie tylko w formie dystrybucji ich gier na rynkach zewnętrznych, ale również:
- PR i marketingu na globalną skalę
- obecności na targach i wydarzeniach branżowych
- produkcji materiałów promocyjnych
- lokalizacji
- wsparcia finansowego
Ambicjami CDP.pl jest, aby to właśnie Klabater został platformą, do której uzdolnieni polscy twórcy będą się zwracać z konkretnymi produktami, planując podbój zagranicznych rynków.
Co ważne, Klabater ma być podmiotem na tyle elastycznym, że rozpoczęcie współpracy z wydawcą jest możliwe na każdym etapie produkcji - od początkowej fazy koncepcyjnej, po gotowy produkt czekający na profesjonalnego wydawcę z odpowiednim know-how.
Klabater ma misję, którą jest promowanie polskich, niezależnych gier na Zachodzie.
Jako wydawca wyposażony w sztab specjalistów od dystrybucji i promocji, Klabater bierze sobie za cel współpracę przede wszystkim z polskimi producentami. Michał Gembicki, pomysłodawca nowej firmy w rodzinie CDP, nie wyklucza również partnerstwa z zagranicznymi podmiotami. Gembicki zaznacza jednak, że priorytetem będą polscy deweloperzy.
Wszyscy producenci gier, którzy będą chcieli zawiązać partnerstwo z Klabaterem, mogą rozpocząć składanie wniosków korzystając z tej strony internetowej. To na niej można zaznajomić się z osobami tworzącymi zespół Klabater, a także zapoznać się z dokładną ofertą firmy.
Klabater już teraz wspiera cztery polskie produkcje, będące w różnym stopniu rozwoju.
Mnie najbardziej podoba się projekt gliwickiego Carbon Studios. Ich Alive VR to próba przeniesienia magicznego świata inspirowanego Alicją w Krainie Czarów do środowiska wirtualnej rzeczywistości. Tytuł jest tworzony na Unreal Engine 4, ma posiadać kilka opcjonalnych zakończeń oraz masę unikalnych zagadek. Jako mieszkaniec Katowic liczę, że niebawem zajrzę do sąsiedniego Carbon Studios i podejrzę, jak idą prace nad tytułem. Ten ma ukazać się na rynku jeszcze w 2016 roku.
Ciekawe, co wyrośnie z naszego Klabatera. Nie potrafię pozbyć się wrażenia, że nowa inicjatywa CDP została silnie zainspirowana działaniami wspaniałego zachodniego wydawcy Devolver Digital, który zajmował się promocją i dystrybucją tak unikalnych gier jak Hatoful Boyfriend czy Hotline Miami. Nie mogę się też doczekać, aby przepytać pierwszych rodzimych deweloperów, jak dokładnie wygląda partnerstwo z Klabaterem, co na nim zyskali, a czym musieli się podzielić.
Fotografie: Kuba Kasztalski