Nowy Quake, Dishonored 2 i dodatki do Dooma, czyli Bethesda na E3
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, prezentacja Bethesdy przed E3 (Bethesda Showcase) zaczęła się o 19:00 w Los Angeles, czyli o 4:00 rano czasu polskiego. Zgromadzoną publiczność powitali prowadzący - lubiani growi dziennikarze Adam Sessler i Morgan Webb.
Adam i Morgan wspólnie pracowali niegdyś w legendarnej, lecz nieistniejącej już telewizji G4. Podkręcali przez chwilę atmosferę, powspominali chwilę Dishonored, zaprezentowali zeszłoroczny trailer i ustąpili miejsca pierwszemu prawdziwemu trailerowi, schodząc ze sceny.
Zaczęto z grubej rury, trailerem, który zapowiadał coś, na co wielu graczy czekało. Filmik rozpoczynający się uruchomieniem "quake.exe" z linii poleceń DOS pokazywał grę bardziej przypominającą Quake Arena niż gotycką pierwszą część.
Nowa gra nosić będzie tytuł Quake Champions i będzie skupiać się na grze sieciowej, e-sportach oraz rozgrywkach ligowych. Ma jednak być "przystępna zarówno dla nowicjuszy jak i weteranów", i zawierać umiejętności bohaterów, a także ścieżkę rozwoju. Może widać tu fascynację sukcesem gier typu Overwatch? Prezentujący Tim Willits z id (jeden ze współtwórców oryginalnej gry), zapowiada więcej szczegółów na QuakeCon w sierpniu.
Następnie zobaczyliśmy trailer do kampanii sieciowej karcianki strategicznej Elders Scrolls Legends oraz zapowiedź gry również na tablety i telefony.
Kolejna zapowiedź była potwierdzeniem plotek przed E3: zobaczyliśmy dodatki do Fallout 4, umożliwiające graczom tworzenie elementów gry z dość zaawansowaną fizyką, nową wersję Fallout Shelter (gra wychodzi również na PC), oraz… Skyrim Special Edition z nową grafiką na konsolach i możliwością uruchamiania modów. Plotka o nowej wersji Skyrim również "wyciekła" kilka dni przed E3.
Kolejny trailer zaskoczył mnie miło - nie poznałem początkowo gry, którą przedstawia. W mrocznym, dystopijnym filmie, przypominającym połączenie Portala z "Dniem Świstaka", postać przeżywała ten sam, ponury dzień. Prezentowaną grą okazał się remake legendarnej i w sumie nieudanej gry Prey. Kolejna gra z "przecieku" potwierdzona.
Na konferencji zapowiedział ją pracujący dla twórców Dishonored, Arkane Studios, Raphael Colantonio. Colantonio powiedział, że więcej szczegółów zobaczymy na QuakeCon i zniknął. Jak dla mnie to dotąd najbardziej frapująca z pokazanych gier.
Następna sekcja prezentacji to krótka informacja o Doom. Podsumowanie sukcesu gry, przypomnienie o nadchodzących dodatkach dla graczy w multiplayer (niektóre darmowe, niektóre będą częścią pierwszego DLC Unto The Evil), oraz uhonorowanie shareware'owych korzeni gry przez udostępnienie pierwszego poziomu gry za darmo (Steam, PS4, Xbox One). Niestety, jedynie przez najbliższy tydzień…
Kolejną część spotkania zajęły informacje związane z The Elder Scrolls Online. Twórcy gry twierdzą, że w grę gra aż 7 mln graczy, lecz ta liczba wydaje mi się liczbą wszystkich graczy, którzy kiedykolwiek w nią grali, a nie liczbą aktualnych subskrybentów. Zapowiedziano premierę gry w Japonii (23.06), dodatek The Dark Brotherhood dla konsol oraz nadchodzący jesienią system The One Tamriel, skalujący całą treść gry do poziomu gracza. Ma to pomóc w eksploracji świata i znalezieniu graczy do drużyny. Nie jestem pewien czy takie kroki wykonuje się w grze, która ma tyle milionów graczy - jest to raczej typowy pomysł na obniżenie bariery wejścia do gry.
Następnie czekała nas dłuższa sekcja poświęcona grze Dishonored 2. Gra zapowiada się naprawdę ciekawie - stworzono dla niej nowy engine (Void Engine), dorosła Emily jest jedną z postaci grywalnych, a Karnaca ma być żywym, symulowanym miastem. Gra ma oferować różne metody rozwiązania misji, a gracz będzie mógł zastosować własny styl gry. Jednym z elementów rozgrywki ma być możliwość zobaczenia alternatywnej ścieżki czasu, co ma pomóc w rozwiązywaniu niektórych zagadek.
Widać, że Dishonored 2 jest dla Bethesdy głównym daniem ich tegorocznej obecności na E3. Na zaprezentowaniu gameplay trailera zakończono prezentację firmy.