Od teraz najbliższy oddział firmy ubezpieczeniowej jest w twojej kieszeni
Aplikacja Warta Mobile to oddział firmy ubezpieczeniowy dostępny w każdym zakątku świata. Dzięki niej cały proces uzyskania odszkodowania potrwa zaledwie kilka godzin.
Nieszczęśliwe wypadki zdarzają się absolutnie każdemu. W przypadku poważnych problemów, takich jak stłuczka samochodowa lub włamanie, skutki nieszczęścia można naprawić lub zminimalizować kontaktując się z ubezpieczycielem. Niestety proces ten nie należy do łatwych i jest bardzo czasochłonny.
W przypadku stłuczki samochodowej konieczne jest umówienie się z rzeczoznawcą, wypełnienie oświadczeń i złożenie niezbędnych dokumentów. Każdy z tych kroków jest oddzielony od następnego bardzo długim okresem oczekiwania. Zdała sobie z tego sprawę Warta, która stworzyła aplikację Warta Mobile.
Program ten pozwala na zdalne wykonanie większości niezbędnych czynności i znaczne przyspieszenie czasu uzyskania odszkodowania. By rozpocząć korzystanie z aplikacji, należy zadzwonić do Warty i zgłosić szkodę. Wówczas konsultant zaproponuje nam skorzystanie z programu. Jeśli się na to zgodzimy, otrzymamy wiadomość SMS z linkiem do aplikacji. Trzeba będzie ją zainstalować, zalogować się do niej i… zacząć działać.
Warta Mobile pozwala między innymi na skorzystanie z opcji zdalnych oględzin.
Oznacza to, że nie trzeba czekać na rzeczoznawcę. Ten będzie siedział przy komputerze, oglądał obraz transmitowany z naszego smartfona, mówił, co konkretnie mamy pokazywać i zdalnie robił zdjęcia. Cały proces trwa zaledwie kilka minut i po nim zdjęcia trafiają prosto do ubezpieczyciela.
Wcześniej konieczne jest wysłanie wszystkich niezbędnych dokumentów. W przypadku stłuczki samochodowej jest to kopia dowodu rejestracyjnego. Można to zrobić bez biegania na pocztę i szukania skanera lub faksu. Znowu można wykorzystać smartfon. Wystarczy zrobić zdjęcia dokumentów i wysłać je za pomocą aplikacji. Może zdarzyć się, że zapomnicie o wysłaniu jakiegoś dokumentu.
W przypadku klasycznej formy kontaktu z ubezpieczycielem incydent taki znacznie wydłuży proces rozpatrywania sprawy. Jednak jeżeli korzystacie z aplikacji, ubezpieczyciel przypomni wam o ewentualnych brakach i będziecie mogli je uzupełnić o dowolnej porze dnia i nocy. Nie będziecie ograniczeni godzinami otwarcia oddziału ubezpieczyciela lub poczty. Zamiast zwalniać się z pracy na kilka godzin, wszystko zrobicie tuż po niej lub… w trakcie przerwy na lunch.
Zobacz teraz: Pechowy dzień: stłuczka, włamanie i zniszczony smartfon
Przebieg całej komunikacji osoby poszkodowanej z ubezpieczycielem jest pokazany na czytelnej osi czasu. Po jej jednej stronie można zobaczyć czynności wykonane przez nas, zaś po drugiej przez ubezpieczyciela. Wszystkie niejasne sytuacje można rozwiązać rozmawiając z ubezpieczycielem za pomocą wbudowanego w aplikacji komunikatora. Program znacznie upraszcza komunikację między osobą poszkodowaną i ubezpieczycielem. Pozbyto się tu męczących kroków, jak np. wysyłka dokumentów za pomocą poczty czy innych pośredników, co umożliwiło wykonywanie pracy tak szybko, jak jest to tylko możliwe.
O ile proces przyznawania odszkodowania w klasyczny sposób może trwać kilka tygodni, to w tym przypadku cały proces da się zamknąć w znacznie krótszym czasie, wynoszącym nawet kilka godzin. I mimo że posługuję się tu przykładem stłuczki, to Warta Mobile jest rozwiązaniem przeznaczonym dla posiadaczy każdego ubezpieczenia indywidualnego: komunikacyjnego, mieszkaniowego, podróżnego, a także takiego dla małego przedsiębiorcy. Przyda się w każdej niespodziewanej i niechcianej sytuacji.
Jak możecie przekonać się z powyższego filmu, sam wypróbowałem działanie aplikacji Warta Mobile.
I rzeczywiście, sprawa została rozwiązana w 9 godzin po zgłoszeniu stłuczki. Nie spodziewałem się, że mój problem zostanie rozwiązany tak sprawnie, a cały proces potrwa nieco dłużej niż dzień roboczy. W swoim życiu wielokrotnie przekonałem się o tym, że nowe technologie mogą ułatwić życie. Aplikacja Warta Mobile skutecznie mi o tym przypomniała.