REKLAMA

Snapchat to potęga. Tę reklamę zobaczyło ćwierć miliarda ludzi w ciągu... jednej doby

Reklamę Taco Bell na Snapchacie obejrzano w ciągu jednego dnia 224 mln razy. To kolosalny wynik pokazujący, że najlepsze finansowo czasy jeszcze przed Snapchatem.

Snapchat to potęga. Reklamę obejrzało ćwierć milarda ludzi w 24h
REKLAMA
REKLAMA

Taco Bell to jedna z najbardziej aktywnych marek na Snapchacie. Amerykańska sieć fast foodów już od trzech lata wysyła swoim fanom zdjęcia przekąsek i filmy z restauracji, ale tym razem poszła o krok dalej i wykupiła jeden ze Spachatowych filtrów.

W aplikacji wystarczy przełączyć się na przednią kamerę i przeanalizować układ twarzy, aby móc nakładać na nią różne zniekształcenia lub makijaże. Taco Bell dogadało się ze Snapchatem i stworzyło własny filtr – zmieniający twarz człowieka w gigantyczne taco!

Filtr dostępny był tylko przez jeden dzień i w tym czasie został obejrzany 224 mln razy, co jest rekordem dla Snapchata. Wcześniej najlepszy wynik wynosi 165 mln odtworzeń, należał do napoju Gatorade i został ustanowiony podczas Super Bowl:

serena-snapchat class="wp-image-495917"

Taco Bell postanowiło zaś wstrzelić się w święto Cinco de Mayo, obchodzone w Meksyku na pamiątkę zwycięstwa wojsk meksykańskich nad wojskami francuskimi 5 maja 1862 roku, w bitwie pod Pueblą. W USA obchodzone jest ono jako święto kultury meksykańskiej. Taco Bell specjalizuje się zaś właśnie w kuchni meksykańskiej.

Przeciętny użytkownik oglądał filtr Taco Bell przez 24 sekundy zanim wysłał snapa. Snapchat obliczył, że dało to równowartość reklamy odtwarzanej przez 12,5 roku.

Ile Evan Spiegel życzy sobie za taką przyjemność? Nie znamy dokładnych danych, ale podobne kampanie w czasie Super Bowl kosztowały 750 tys. dol. za dzień.

A teraz odpowiedzmy sobie na pytanie czy 224 mln to dużo? To bardzo dużo.

Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że filtr nie był dostępny we wszystkich krajach. Obecnie Snapchat ma 100 mln aktywnych użytkowników dziennie i świetny współczynnik liczby postujących użytkowników do ogółu, który wynosi 60 proc.

Choć to nieco inna liga to porównajmy wyniki oglądalności wszystkich wideo online. Filmem, który w ciągu 24 godzin zdołał zgromadzić największą widownię jest Star Wars: The Force Awakens Official Teaser #2. Obejrzano go wtedy 112 mln razy, czyli akurat dwa razy mniej niż reklamę Taco Bell.

snapchat taco bell class="wp-image-495916"

Za ile z tych wyświetleń Disney zapłacił? Podejrzewam, że za żadne, bo trailer rozchodził się wirusowo. Taco Bell za jedno wyświetlenie zapłaciło zaś 1/3 centa, czyli bardzo mało, bo jak podaje Nowy Marketing, cena jednego pełnego obejrzenia reklamy w kampanii na YouTube wynosi 15 groszy.

REKLAMA

Doskonałe case study pokazuje, że Snapchat jest na najlepszej drodze do rozbicia reklamowego banku.

*Grafika główna pochodzi z serwisu Twistmagazine.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA