TVN ma plan - jeszcze więcej marnych jakościowo treści. Teraz również w Internecie
TVN już teraz całkiem dobrze odnajduje się w Internecie, ale zarząd nie ma zamiaru osiadać na laurach. Powstało nowe studio produkcyjne nastawione całkowicie na Internet.
Platforma Player.pl należąca do Grupy TVN radzi sobie w Internecie naprawdę dobrze. Od dłuższego czasu możemy tam oglądać nie tylko archiwalne programy TVN-u, ale także telewizję na żywo, choć ta druga możliwość jest oczywiście płatna. Player.pl lubi też tworzyć wspólne projekty z zewnętrznymi firmami, czego efektem są m.in. strefy dla klientów T-Mobile i dla użytkowników sprzętów Samsunga.
W kilku przypadkach płatna oferta wypada naprawdę korzystnie. Przykładowo, pakiet z kanałami sportowymi Eleven kosztuje niespełna 16 zł/mies., bez umów i z możliwością zrezygnowania z subskrypcji w każdym momencie. Dla kibiców jest to najtańszy sposób dostępu do Eleven.
Niestety TVN chce wykorzystać sukces Player.pl nie w taki sposób, jak byśmy oczekiwali.
Według danych gemiusAudience, w lutym Player.pl miał 2,13 mln realnych użytkowników z samych komputerów stacjonarnych. Jeśli widzów platformy Player.pl przybywa, naturalnym krokiem jest tworzenie nowych treści, które Internet będzie miał na wyłączność. Grupa TVN poszła tą drogą, ale niestety pomysł jest dobry tylko w teorii.
W praktyce internetowe produkcje są robione bez rozmachu, po kosztach, a nade wszystko, są po prostu nieciekawe. Mam wrażenie, że twory takie jak „Lip Sync Battle - Ustawka” czy „Web Therapy” są dostępne online tylko dlatego, że mają zbyt słaby poziom na emisję w TV. Nawet w dobie okropnego obniżania telewizyjnych standardów.
Mimo to, TVN postawi na jeszcze więcej produkcji online
Jak informują Wirtualne Media, TVN utworzyło nowe studio koncepcyjno-produkcyjne. Nosi ono nazwę TVN Emotion Studio i zajmie się produkcją treści dostępnych wyłącznie w Internecie. Mają się pojawić nowe formaty nastawione całkowicie na Internet, z uwzględnieniem aplikacji mobilnych. TVN Emotion Studio ma tez świadczyć usługi w zakresie social media.
Dotychczas internetowe programy (m.in. wspomniany „Lip Sync Battle - Ustawka”) tworzyły zewnętrzne studia, np. FremantleMedia i Golden Media Polska. Teraz TVN chce produkować treści sam. Prezesem nowego studia został Piotr Namura-Ochalski, który w Grupie TVN jest od 14 lat. Dyrektorem kreatywnym został Radosław Kotapka, związany dotychczas m.in. z Young & Rubicam i Saatchi&Saatchi.
W ciągu roku TVN Emotion Studio ma dostarczać 100 godzin programów. Na Player.pl pojawi się sześć nowych produkcji stworzonych przez nowe studio. Jednym z pierwszych programów jest serial dokumentalny „(L)egenda” opowiadający o Legii Warszawa. Od 16 kwietnia ta produkcja jest już dostępna w Internecie.
Pomysł jest dobry, ale obawiam się o jakość produkcji
Póki nie zobaczymy internetowych produkcji TVN Emotion Studio, możemy tylko wróżyć z fusów. Mimo to mam przeczucie, że TVN chce w Internecie wprowadzić strategię, która obecnie sprawdza się w TV.
Większość ramówki TVN wypełniają paradokumenty produkcji własnej. „Szpital” czy „Szkoła” to typowe zapchajdziury, które mają być tanie w produkcji i wypełniać ramówkę treściami niskich lotów.
Mam nadzieję, że TVN Emotion Studio nie dostarczy internautom emocji na podobnym poziomie, co wspomniane paradokumenty. A niestety mam wrażenie, że taki właśnie jest cel przyświecający nowej grupie. Obym się mylił.