Volvo XC 90 Excellence i V90, czyli dwie wyjątkowe hybrydy na Motor Show
Podczas Motor Show w Genewie Volvo pokazało dwa nowe samochodów z hybrydowymi silnikami - opływające luksusem XC 90 Excellence i przepiękne V90.
Volvo XC 90 Excellence
Podczas Motor Show w Genewie Volvo pokazało nową wersje modelu XC 90 – z dopiskiem Excellence.
Zmianą w stosunku do bazowego modelu, która jako pierwsza rzuca się w oczy, jest pozbycie się środkowego siedzenia w tylnym rzędzie. Teraz tak samo jak z przodu znajdziemy tam dwa fotele z funkcją masażu i zwiększonym miejscem na nogi.
Pomiędzy fotelami znajduje się lodówka z miejscem np. na butelkę szampana, uchwyty na szklanki i oczywiście podłokietnik. Pasażerowie z tyłu mogę także skorzystać z ekranów umieszczonych na przednich siedzeniach, którym towarzyszy system audio Bowers and Wilkins. Seansu nie zakłóci nawet środowisko na zewnątrz m.in. dzięki systemowi redukcji szumów Pirelli.
Nowe XC90 jest wyposażone w hybrydowy silnik T8 Twin Engine o mocy 410 KM. Składa się na niego czterocylindrowy, dwulitrowy silnik benzynowy i silnik elektryczny, używany przy poruszaniu się z niższymi prędkościami. Podczas jazdy kierowcy będą mogli wybrać pomiędzy trzema trybami jego pracy – czystym, hybrydowym i wydajnym.
Wraz z XC 90 Excellence Volvo pragnie postawić poprzeczkę jak najwyżej przed luksusowymi SUV-ami.
Volvo V90
Z tej samej jednostki napędowej korzystało będzie także V90, któremu Volvo poświęciło w Genewie najwięcej uwagi. Oba modele wyglądają zresztą bardzo podobnie jeśli chodzi o wyposażenie technologiczne.
Mamy tu asystenta kierowcy, który może przejąć kontrolę nad samochodem aż do prędkości 130 km/h. W takim przypadku kierowca musi co jakiś czas dotykać kierownicy, aby udowodnić, że nie zasnął. Do tego dochodzi jeszcze system rozpoznawania znaków i pasów na jezdni.
Podobnie jak w XC 90 tak i tu znajdziemy światła w kształcie litery T – młota Thora. Za „inteligencję” samochodu odpowiadać będzie zaś system Apple CarPlay, ze zaktualizowanymi aplikacjami.
Volvo aktywnie działa także w celu standaryzacji ładowarek dla silników elektrycznych. Szwedzi w tym celu promuję swój standard Combined Charging System i pozyskują dla niego kolejnych producentów.