REKLAMA

Snapchat podąża drogą Facebooka. Będzie wielki!

Uuuu, aaa - jestem pewien, że właśnie takie reakcje analityków, inwestorów i konkurentów miały miejsce po tym, jak przeczytali, że Snapchat ma w tym roku uzyskać do 350 mln dol. przychodów. Jak na dłoni widać, że Snapchat podąża drogą Facebooka. Będzie wielki!

Snapchat
REKLAMA
REKLAMA

Jeszcze do niedawna mówiło się, że Snapchat może mieć wielkie problemy z komercjalizacją swojego sukcesu. Po pierwsze millennialsi, którzy są głównymi odbiorcami tego nowoczesnego czata (!?), nie bardzo lubią reklamy; po drugie, charakter funkcjonowania serwisu nie wydawał się przesadnie skrojony pod działania reklamowe (podobnie jak u Twittera).

W ostatnim roku Snapchat wdrożył jednak kilka narzędzi reklamowych w swoich aplikacjach mobilnych (serwis nie ma tzw. wersji desktopowej) - reklamy, które wyświetlają się pomiędzy Live Stories, czy sponsorowane "lenses", którymi użytkownicy mogą okrasić swoje snapy.

I jeśli wierzyć przeciekom, które zaraportował Re/Code, Snapchat nie tylko nie ma problemów ze sprzedawaniem takich reklam, co wręcz niesamowicie przyspiesza z ich sprzedażą. Jeszcze kilka miesięcy temu mówiło się o 50 mln dol. przychodów, dziś mówi się już o 300 - 350 mln dol. w skali roku.

Co jeszcze ciekawsze, jak zauważa Business Insider, Snapchat idzie drogą niezwykle podobną do Facebooka.

Spójrzmy:

Facebookowi, który powstał w 2004 r., osiągnięcie 300 mln przychodów zajęło 4 lata. Snapchat jest dziś właśnie w czwartym roku swojego istnienia (powstał w 2012 r.) i również powinien przebić pułap 300 mln dol. przychodów.

Podobne są też historyczne wyceny obu firm - w 4. roku istnienia Facebook wyceniany był na 15 mld dol. (55 razy przychody), podczas gdy dzisiaj Snapchat warty jest 16 mld dol. (49 razy przychody).

Jeśli więc nie zdarzy się nic nieprzewidzianego, Snapchat będzie kolejnym po Facebooku wielkim serwisem Web 2.0. Wielkim nie tylko pod względem zasięgu, lecz także biznesu.

REKLAMA

Pod koniec zeszłego roku chodziły plotki, że Snapchat wybiera się na giełdę. Patrząc jednak na najnowsze projekcje przychodów i historyczne porównania do Facebooka, wydaje się, że na ten debiut jeszcze poczekamy.

IPO Facebooka miało miejsce w 5 roku istnienia firmy. Jeśli więc Snapchat kroczy ścieżką wytyczoną przez firmę Zuckerberga, IPO należy spodziewać się nie wcześniej niż za rok.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA