Nowa forma reklamy na Twitterze będzie atakowała użytkowników tuż po wejściu do aplikacji
W przeddzień ogłoszenia całorocznego sprawozdania finansowego Twitter wprowadza nowy format reklamowy – First View. To wideo wyświetlane użytkownikom na samej górze wszystkich wiadomości.
Twitter zmienia swój algorytm i będzie bardziej jak Facebook? Nic podobnego. Zamiast tego do grona promowanych tweetów, a także sponsorowanych momentów i trendów dołącza kolejny produkt reklamowy – First View, oparty o materiał wideo.
Format idealny dla dużych ogłoszeń
Każdy użytkownik, który w ciągu 24 godzin zaloguje się na Twittera (mobilnego lub desktopowego) jako pierwszą reklamę zobaczy właśnie kreację First View.
Twitter na swoim oficjalnym blogu cytuje przedstawiciela wytwórni 20th Century Fox, który zwraca uwagę, że taki format jest dla niego idealny przy promocji nadchodzących filmów, kiedy całe social media ma rozmawiać o premierze.
Choć nie zostało to podane do oficjalnej widomości, to można się spodziewać, że First View będzie można targetować zależnie od zainteresowań i demografii użytkowników.
Kryzysowe zmiany
Twitter przechodzi ostatnio bardzo ciężki czas, a jeszcze gorzej może być już jutro – po ogłoszeniu wyników finansowych.
Oto kilka najpoważniejszych problemów:
- odpływ kadry managerskiej do innych firm technologicznych
- spadająca cena akcji – już poniżej 15 dol.
- brak zysków (być może niewłaściwy model biznesowo-reklamowy)
- powolny wzrost bazy użytkowników
Nowy format reklamowy, First View, na początku pojawi się w Stanach Zjednoczonych, ale później dostępny będzie globalnie.
Pamiętajcie, aby śledzić oficjalny profil Spider's Web na Twitterze i nie przegapić takich okazji jak poniżej: