“Inaczej sprzedaje się bluzkę, a inaczej śrubki” - Nokaut rozbity na 10 różnych serwisów
Jedna z polskich porównywarek cen postanowiła odświeżyć swój wizerunek, ale nowy Nokaut to nie tylko nowa witryna internetowa. Oddano użytkownikom do dyspozycji kilka zupełne nowych serwisów tematycznych.
Porównywarki cen to kategoria serwisów online agregujące oferty najróżniejszych serwisów e-commerce. W 2012 roku wiele osób wieszczyło upadek po kolejnych aktualizacjach silnika wyszukiwarki Google, ale kilka takich stron nadal z powodzeniem funkcjonuje.
Polskie porównywarki cen.
Na polskim rynku działa porównywarek cen, a jedną z nich jest Ceneo należące do grupy Allegro. Klienci poszukujący ofert na konkretne produkty mogą skorzystać też z konkurencyjnej dla Ceneo usługi o nazwie Nokaut.
Nokaut funkcjonuje w Polsce już od wielu lat, a twórcy usługi postanowili ją nieco odświeżyć. Zapowiedziano nie tylko kolejną odsłonę strony internetowej, ale też kilka zupełnie nowych serwisów tematycznych.
Nowy Nokaut.pl
Nowy Nokaut.pl do poprzedniej wersji serwisu porównywany jest przez analogię ze światem handlu detalicznego. Twórcy przedstawiają nową wersję jako nowoczesną galerię handlową składającą się z różnych butików w opozycji do supermarketu.
Porównywarka cen Nokaut zmienia się teraz z jednego multitematycznego serwisu w zbiór podstron z podziałem na kategorie. Jak przekonują jego twórcy, “inaczej sprzedaje się bluzkę, a inaczej śrubki”. Jak na razie będzie dostępnych 10 różnych subserwisów, nad którymi pracowano od lipca 2015 roku.
Serwisy tematyczne Nokaut:
- Nokaut.pl - główna porównywarka cen z różnych kategorii
- NokautDnia.pl - najlepsze oferty z największą różnicą cen dla łowców okazji
- NokautBiznes.pl - produkty interesujące właścicieli firm, od artykułów biurowych po chemię przemysłową
- NokautStyl.pl - ubrania i artykuły pielęgnacyjne
- NokautRozrywka.pl - filmy, książki, gry planszowe i gry wideo
- NokautTrening.pl - oferty dla osób aktywnie spędzających czas, w tym idąc z duchem czasu technologia ubieralna
- NokautDom.pl - nie tylko meble oraz wyposażenie domu i ogrodu, ale też “grupy produktów designerskich”
- NokautElektronika.pl - od komputerów, przez smartfony i sprzęt audio na AGD kończąc
- NokautZdrowie.pl - produkty pomagające dbać o “samopoczucie, formę i witalność”.
- NokautMoto.pl - dość zaskakujące połączenie produktów dla kierowców i fanów majsterkowania.
- NokautDziecko.pl - czyli subserwis dla rodziców.
Twórcy postanowili budować odrębne strony, z których każda ma swoją własną domenę. Nie zdecydowano się na identyfikację subserwisów w ramach głównej domeny w oparciu o schemat subserwis.nokaut.pl i wykorzystanie identycznego layoutu.
Różnice między poszczególnymi serwisami miały być czymś więcej niż nową skórką. Jeśli się przyjrzeć, to poszczególne strony faktycznie różnią się np. wielkością zdjęć, układem poszczególnych elementów i zawartością kafelków.
Co dalej z Nokaut.pl?
Nokaut nie odchodzi od korzeni i nadal jest przede wszystkim porównywarką cen. Wprowadzając serwisy wertykalne chce jednak zaoferować swoim użytkownikom coś więcej. Oprócz listy polecanych ofert z danego działu możemy spodziewać się np. tematycznych poradników.
W przyszłości pojawi się moduł pytania znajomych za pośrednictwem mediów społecznościowych o opinie na temat wybranych produktów. Twórcy obiecują też, że to nie koniec prac nad nową grupą serwisów, a dalszych zmian możemy spodziewać się jeszcze w tym roku.
Już teraz strona główna serwisu promuje poszczególne działy.
Odnośniki do serwisów tematycznych są nie tylko w menu schowane pod ikoną tzw. hamburgera, ale poszczególne sekcje są promowane w specjalnych boksach na stronie głównej. Po przejściu do subserwisu widać listę polecanych treści w formie prostokątnych kafli.
Układ różni się w zależności od wybranego serwisu, ale trzon stanowią produkty, w których eksponowana jest pod zdjęciem na czerwono cena z czarnym podpisem opisującym zawartość danej oferty. Przeplatają je różne artykuły związane tematycznie z wybraną kategorią.
Kliknięcie w kafelek otwiera nakładkę na stronę internetową z daną ofertą lub artykuł i ładowana jest dodatkowa strona w tle. W przypadku poradnika jest to spis wszystkich materiałów, a kliknięcie w ofertę np. książki podróżniczej otwiera w tyle wyniki wyszukiwania podobnych pozycji.