“Inaczej sprzedaje się bluzkę, a inaczej śrubki” - Nokaut rozbity na 10 różnych serwisów
Jedna z polskich porównywarek cen postanowiła odświeżyć swój wizerunek, ale nowy Nokaut to nie tylko nowa witryna internetowa. Oddano użytkownikom do dyspozycji kilka zupełne nowych serwisów tematycznych.
![Nowy Nokaut.pl został rozbity na kilka serwisów tematycznych](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2016%2F02%2Fnowy-nokaut-pl-380x162.jpg&w=1200&q=75)
Porównywarki cen to kategoria serwisów online agregujące oferty najróżniejszych serwisów e-commerce. W 2012 roku wiele osób wieszczyło upadek po kolejnych aktualizacjach silnika wyszukiwarki Google, ale kilka takich stron nadal z powodzeniem funkcjonuje.
Polskie porównywarki cen.
Na polskim rynku działa porównywarek cen, a jedną z nich jest Ceneo należące do grupy Allegro. Klienci poszukujący ofert na konkretne produkty mogą skorzystać też z konkurencyjnej dla Ceneo usługi o nazwie Nokaut.
Nokaut funkcjonuje w Polsce już od wielu lat, a twórcy usługi postanowili ją nieco odświeżyć. Zapowiedziano nie tylko kolejną odsłonę strony internetowej, ale też kilka zupełnie nowych serwisów tematycznych.
![nokaut-strona-glowna](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2016%2F02%2Fnokaut-strona-glowna-650x336.jpg&w=1200&q=75)
Nowy Nokaut.pl
Nowy Nokaut.pl do poprzedniej wersji serwisu porównywany jest przez analogię ze światem handlu detalicznego. Twórcy przedstawiają nową wersję jako nowoczesną galerię handlową składającą się z różnych butików w opozycji do supermarketu.
Porównywarka cen Nokaut zmienia się teraz z jednego multitematycznego serwisu w zbiór podstron z podziałem na kategorie. Jak przekonują jego twórcy, “inaczej sprzedaje się bluzkę, a inaczej śrubki”. Jak na razie będzie dostępnych 10 różnych subserwisów, nad którymi pracowano od lipca 2015 roku.
Serwisy tematyczne Nokaut:
- Nokaut.pl - główna porównywarka cen z różnych kategorii
- NokautDnia.pl - najlepsze oferty z największą różnicą cen dla łowców okazji
- NokautBiznes.pl - produkty interesujące właścicieli firm, od artykułów biurowych po chemię przemysłową
- NokautStyl.pl - ubrania i artykuły pielęgnacyjne
- NokautRozrywka.pl - filmy, książki, gry planszowe i gry wideo
- NokautTrening.pl - oferty dla osób aktywnie spędzających czas, w tym idąc z duchem czasu technologia ubieralna
- NokautDom.pl - nie tylko meble oraz wyposażenie domu i ogrodu, ale też “grupy produktów designerskich”
- NokautElektronika.pl - od komputerów, przez smartfony i sprzęt audio na AGD kończąc
- NokautZdrowie.pl - produkty pomagające dbać o “samopoczucie, formę i witalność”.
- NokautMoto.pl - dość zaskakujące połączenie produktów dla kierowców i fanów majsterkowania.
- NokautDziecko.pl - czyli subserwis dla rodziców.
Twórcy postanowili budować odrębne strony, z których każda ma swoją własną domenę. Nie zdecydowano się na identyfikację subserwisów w ramach głównej domeny w oparciu o schemat subserwis.nokaut.pl i wykorzystanie identycznego layoutu.
Różnice między poszczególnymi serwisami miały być czymś więcej niż nową skórką. Jeśli się przyjrzeć, to poszczególne strony faktycznie różnią się np. wielkością zdjęć, układem poszczególnych elementów i zawartością kafelków.
![nokaut-rozrywka](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2016%2F02%2Fnokaut-rozrywka-650x333.jpg&w=1200&q=75)
Co dalej z Nokaut.pl?
Nokaut nie odchodzi od korzeni i nadal jest przede wszystkim porównywarką cen. Wprowadzając serwisy wertykalne chce jednak zaoferować swoim użytkownikom coś więcej. Oprócz listy polecanych ofert z danego działu możemy spodziewać się np. tematycznych poradników.
W przyszłości pojawi się moduł pytania znajomych za pośrednictwem mediów społecznościowych o opinie na temat wybranych produktów. Twórcy obiecują też, że to nie koniec prac nad nową grupą serwisów, a dalszych zmian możemy spodziewać się jeszcze w tym roku.
Już teraz strona główna serwisu promuje poszczególne działy.
Odnośniki do serwisów tematycznych są nie tylko w menu schowane pod ikoną tzw. hamburgera, ale poszczególne sekcje są promowane w specjalnych boksach na stronie głównej. Po przejściu do subserwisu widać listę polecanych treści w formie prostokątnych kafli.
![nowy-nokaut-infografika](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2016%2F02%2Fnowy-nokaut-infografika-450x800.jpg&w=1200&q=75)
Układ różni się w zależności od wybranego serwisu, ale trzon stanowią produkty, w których eksponowana jest pod zdjęciem na czerwono cena z czarnym podpisem opisującym zawartość danej oferty. Przeplatają je różne artykuły związane tematycznie z wybraną kategorią.
Kliknięcie w kafelek otwiera nakładkę na stronę internetową z daną ofertą lub artykuł i ładowana jest dodatkowa strona w tle. W przypadku poradnika jest to spis wszystkich materiałów, a kliknięcie w ofertę np. książki podróżniczej otwiera w tyle wyniki wyszukiwania podobnych pozycji.