REKLAMA
  1. Spider's Web
  2. Technologie

“Inaczej sprzedaje się bluzkę, a inaczej śrubki” - Nokaut rozbity na 10 różnych serwisów

Jedna z polskich porównywarek cen postanowiła odświeżyć swój wizerunek, ale nowy Nokaut to nie tylko nowa witryna internetowa. Oddano użytkownikom do dyspozycji kilka zupełne nowych serwisów tematycznych.

16.02.2016
12:55
Nowy Nokaut.pl został rozbity na kilka serwisów tematycznych
REKLAMA
REKLAMA

Porównywarki cen to kategoria serwisów online agregujące oferty najróżniejszych serwisów e-commerce. W 2012 roku wiele osób wieszczyło upadek po kolejnych aktualizacjach silnika wyszukiwarki Google, ale kilka takich stron nadal z powodzeniem funkcjonuje.

Polskie porównywarki cen.

Na polskim rynku działa porównywarek cen, a jedną z nich jest Ceneo należące do grupy Allegro. Klienci poszukujący ofert na konkretne produkty mogą skorzystać też z konkurencyjnej dla Ceneo usługi o nazwie Nokaut.

Nokaut funkcjonuje w Polsce już od wielu lat, a twórcy usługi postanowili ją nieco odświeżyć. Zapowiedziano nie tylko kolejną odsłonę strony internetowej, ale też kilka zupełnie nowych serwisów tematycznych.

nokaut-strona-glowna

Nowy Nokaut.pl

Nowy Nokaut.pl do poprzedniej wersji serwisu porównywany jest przez analogię ze światem handlu detalicznego. Twórcy przedstawiają nową wersję jako nowoczesną galerię handlową składającą się z różnych butików w opozycji do supermarketu.

Porównywarka cen Nokaut zmienia się teraz z jednego multitematycznego serwisu w zbiór podstron z podziałem na kategorie. Jak przekonują jego twórcy, “inaczej sprzedaje się bluzkę, a inaczej śrubki”. Jak na razie będzie dostępnych 10 różnych subserwisów, nad którymi pracowano od lipca 2015 roku.

Serwisy tematyczne Nokaut:

  • Nokaut.pl - główna porównywarka cen z różnych kategorii
  • NokautDnia.pl - najlepsze oferty z największą różnicą cen dla łowców okazji
  • NokautBiznes.pl - produkty interesujące właścicieli firm, od artykułów biurowych po chemię przemysłową
  • NokautStyl.pl - ubrania i artykuły pielęgnacyjne
  • NokautRozrywka.pl - filmy, książki, gry planszowe i gry wideo
  • NokautTrening.pl - oferty dla osób aktywnie spędzających czas, w tym idąc z duchem czasu technologia ubieralna
  • NokautDom.pl - nie tylko meble oraz wyposażenie domu i ogrodu, ale też “grupy produktów designerskich”
  • NokautElektronika.pl - od komputerów, przez smartfony i sprzęt audio na AGD kończąc
  • NokautZdrowie.pl - produkty pomagające dbać o “samopoczucie, formę i witalność”.
  • NokautMoto.pl - dość zaskakujące połączenie produktów dla kierowców i fanów majsterkowania.
  • NokautDziecko.pl - czyli subserwis dla rodziców.

Twórcy postanowili budować odrębne strony, z których każda ma swoją własną domenę. Nie zdecydowano się na identyfikację subserwisów w ramach głównej domeny w oparciu o schemat subserwis.nokaut.pl i wykorzystanie identycznego layoutu.

Różnice między poszczególnymi serwisami miały być czymś więcej niż nową skórką. Jeśli się przyjrzeć, to poszczególne strony faktycznie różnią się np. wielkością zdjęć, układem poszczególnych elementów i zawartością kafelków.

nokaut-rozrywka

Co dalej z Nokaut.pl?

Nokaut nie odchodzi od korzeni i nadal jest przede wszystkim porównywarką cen. Wprowadzając serwisy wertykalne chce jednak zaoferować swoim użytkownikom coś więcej. Oprócz listy polecanych ofert z danego działu możemy spodziewać się np. tematycznych poradników.

W przyszłości pojawi się moduł pytania znajomych za pośrednictwem mediów społecznościowych o opinie na temat wybranych produktów. Twórcy obiecują też, że to nie koniec prac nad nową grupą serwisów, a dalszych zmian możemy spodziewać się jeszcze w tym roku.

Już teraz strona główna serwisu promuje poszczególne działy.

Odnośniki do serwisów tematycznych są nie tylko w menu schowane pod ikoną tzw. hamburgera, ale poszczególne sekcje są promowane w specjalnych boksach na stronie głównej. Po przejściu do subserwisu widać listę polecanych treści w formie prostokątnych kafli.

nowy-nokaut-infografika

Układ różni się w zależności od wybranego serwisu, ale trzon stanowią produkty, w których eksponowana jest pod zdjęciem na czerwono cena z czarnym podpisem opisującym zawartość danej oferty. Przeplatają je różne artykuły związane tematycznie z wybraną kategorią.

Kliknięcie w kafelek otwiera nakładkę na stronę internetową z daną ofertą lub artykuł i ładowana jest dodatkowa strona w tle. W przypadku poradnika jest to spis wszystkich materiałów, a kliknięcie w ofertę np. książki podróżniczej otwiera w tyle wyniki wyszukiwania podobnych pozycji.

REKLAMA

Użytkownicy zainteresowani porównywaniem cel w starym stylu nie mają się jednak czego obawiać, bo nowy Nokaut nadal pozwala samodzielnie wyszukiwać oferty na konkretne produkty, a korzystanie z subserwisów jest całkowicie opcjonalne.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA