Startuje Dzień Darmowej Dostawy. Jeśli nie chcesz płacić za wysyłkę, zrób zakupy dzisiaj
Najwyższy czas zacząć kupować świąteczne prezenty, zwłaszcza jeśli robicie to w Internecie. Wpływ na to ma nie tylko fakt, że im bliżej świąt, tym kurierzy mają większe problemy z dostarczaniem przesyłek na czas. Zakupami warto zainteresować się już teraz także ze względu na Dzień Darmowej Dostawy, który przypada właśnie na dziś.
Choć wielu osobom może się to wydawać dziwne, zwyczaj darmowego dostarczania paczek przed świętami ma już sześć lat. Akcja ta zaczęła się w 2009 roku i z każdym kolejnym budzi coraz większe zainteresowanie. Dowodem na to jest rosnąca liczba polskich sklepów biorących udział w akcji, która w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła z 1000 do 2600 sklepów. Dodatkowo w zeszłym roku strona główna akcji zanotowała aż 500 000 wyświetleń, a sklepy też zanotowały wzmożony ruch.
Więcej odwiedzin, więcej zamówień.
Według ankiety przeprowadzonej w zeszłym roku przez organizatora akcji, aż 89% sklepów zauważyło większych ruch użytkowników w swoich sklepach, w porównaniu do listopada tego samego roku. Jednocześnie aż 21% sprzedawców stwierdziło, że ruch w ich sklepie wzrósł w przedziale od 100 do 300% (podobnie jak w 2013 roku). Najwięcej na akcji zyskało 31 sklepów, które pochwaliły się, że wzrosty oglądalności przekroczyły u nich 500%.
Odsłony jednak nie są tym, na czym zależy sprzedawcom. Jak więc przedstawiają się zamówienia w Dniu Darmowej Dostawy? Aż 80 proc. sklepów biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy zauważyło znacznie większą liczbę zamówień i aż 30 proc. odnotowało więcej niż 100-procentowy wzrost sprzedaży w dniu akcji. Powyższe dane potwierdzają też niezależnie ośrodki badawcze, takie jak Gemius. Wniosek z badań przeprowadzonych przez tę firmę jest jednoznaczny.
Czarny Piątek? Cyfrowy Poniedziałek? Nie w Polsce!
Dodatkowo okazuje się, że Polacy chętniej korzystają z Dnia Darmowej Dostawy niż z ofert w Czarny Piątek i Cyfrowy Poniedziałek. Według analiz Gemiusa w zeszłym roku nie przełożyły się one w naszym kraju na znaczny wzrost liczby składanych zamówień. Z tego samego badanie wynika, że sklepy internetowe biorące udział w akcji odnotowały średnio o 29 proc. większą liczbę wizyt w porównaniu do sklepów, które zrezygnowały z udziału w tej promocji.
Należy jednak pamiętać o tym, by ślepo nie wierzyć w dobroć przedsiębiorców. Czytelnicy Spider’s Web donosili nam, że część firm przed większymi promocjami, w tym Dniem Darmowej Dostawy, stopniowo podnosi ceny produktów, by ograniczyć wywołane w ten sposób straty. Dlatego przed kupnem warto upewnić się, że danej rzeczy nie możemy kupić u taniej u konkurencji oraz przeanalizować, jak zmieniała się cena danego produktu. Dane te można znaleźć między innymi w porównywarkach produktów takich jak Ceneo. Radzimy się z nimi zapoznać, by korzystając z promocji przypadkiem… nie przepłacić.