Microsoft upewnia się, że iPad pro nie podbije korporacji
Już dziś Apple prawdopodobnie zaprezentuje swoją pierwszą hybrydę. Świat szybko zapomni, że jeszcze nie tak dawno temu Tim Cook wyśmiewał tego typu rozwiązań. Należy się spodziewać ekstremalnej popularności owianego plotkami iPada pro. A Microsoft chce Apple’a nieco przystopować.
Microsoft ma ewidentnie pecha, jeżeli chodzi o odczytywanie woli klientów. Intensywnie promowanych i dystrybuowanych na prawie całym świecie Lumii nie chce prawie nikt. Z kolei rewelacyjna hybryda w formie Surface Pro 3, ciesząca się niezmienną popularnością, nadal jest oferowana wyłącznie za pośrednictwem nielicznych partnerów na wybranych rynkach. Surface Pro i jego klony były niejednokrotnie wyśmiewane przez przedstawicieli Apple’a. Wiarygodne plotki wskazują jednak na to, że Apple już dziś zaprezentuje „iPada pro”, a więc 12-calową wersję iPada, z opcjonalną klawiaturą i rysikiem.
Należy się spodziewać jednego: jeżeli to urządzenie istnieje, sprzeda się w astronomicznej liczbie egzemplarzy porównując to z konkurencją. Skąd to wiemy? Bo to Apple. Tak jest zawsze i nic nie wskazuje na to, by ten trend się zmienił. Nawet mający wiele problemów Watch sprzedał się lepiej niż cała konkurencja… razem wzięta.
Microsoft zdaje sobie z tego sprawę. Tak jak i jego partnerzy. I choć ci oferują również swoje hybrydy, to wygląda na to, że Surface Pro 3 to opus magnum hybryd. I wiedzą, że muszą współpracować z Microsoftem jeszcze mocniej, by powstrzymać Apple’a. A przynajmniej spowolnić jego ekspansję.
Surface Pro 3 pojawi się w ofercie Della i HP
Dell i HP wprowadzą do swojej oferty produktowej hybrydę Microsoftu i będą udzielać jej wsparcia. Rozmowy z kolejnymi partnerami, jak twierdzi Microsoft, są już prowadzone. Dell będzie sprzedawał Surface’a Pro 3 wraz z oficjalnymi akcesoriami i będzie oferowany firmom razem z urządzeniami Venue Pro i Latitude. Na początku wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady, później na pozostałych 28 rynkach, na których urządzenia Microsoftu są oferowane. Dell będzie też świadczył usługi serwisowe i gwarancyjne.
HP również włączy Surface’a Pro 3 do swojej oferty, powiąże go też z usługą Care Pack, a więc wsparcia technicznego polegającego na pomocy w planowaniu, wdrożeniu i zarządzaniu tymi urządzeniami w korporacjach.
To z pewnością wpłynie na popularność Surface’a Pro 3 w największych firmach. Komputer ten jest wręcz definicją „biznesowego tabletu”, a Dell i HP to dla korporacji zaufani partnerzy, którzy najprawdopodobniej i tak świadczą już im swoje usługi.
Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że iPad pro to na razie mit
Mamy tu powtórkę z rozrywki, a konkretniej z iWatcha. Jak tylko pojawiły się plotki o zegarku od Apple’a, wszyscy azjatyccy konsumenci sprintem ruszyli do projektowania podobnych urządzeń, by zdążyć sprzedać jak najwięcej urządzeń zanim „iWatch” pojawi się w sprzedaży.
iPad pro również jest na razie wyłącznie plotką. A już teraz zawierane są przeciwko niemu sojusze i to wśród największych, pewnie umocowanych na rynku graczy. Zdecydowanie nie jestem zwolennikiem rozwiązań tej firmy, ale ignorowanie i umniejszanie potęgi tej firmy to zwykła ignorancja.