Oto nowe logo Google - możesz się już zacząć przyzwyczajać
Zmiany, zmiany, zmiany – tak można opisać to, co ostatnio dzieje się w firmie Google. Po ogromnej restrukturyzacji i utworzeniu spółki-matki o nazwie Alphabet, teraz nowości dotknęły też samo Google. Poznajcie nowe logo firmy!
Wygląda na to, że jedną z pierwszych decyzji Sundara Pichaia po objęciu kierownictwa nad Google’em jest… zmiana logo. Ten krok dla każdej firmy jest bardzo ważny, a przeważnie też bardzo bolesny, bowiem wiąże się z chwilową dezorientacją klientów, jak i z dużymi kosztami wdrożenia nowego logo. Tym razem jednak powinno obejść się bez większych problemów – nowy projekt jest naprawdę udany, a przy tym jest całkowicie w duchu Google’a.
Nowy emblemat zachował najważniejszą część dotychczasowej identyfikacji wizualnej Google’a, czyli charakterystyczne kolory. Zmienił się natomiast krój pisma. Font szeryfowy odszedł w niepamięć, a zastąpił go krój znacznie prostszy i bardziej przejrzysty.
To naprawdę zaskakujące, że na tą decyzję musieliśmy czekać aż 17 lat – w końcu w Internecie króluje font bezszeryfowy, czyli taki, którego końcówki znaków są proste i pozbawione ozdobników. Doprawdy nie mogę uwierzyć, że Google - firma tak szalenie mocno związana z Internetem – dopiero teraz zdecydowała się na ten ruch. Oczywiście na przestrzeni (już niemal siedemnastu!) lat internetowy gigant zmieniał swoje logo, ale zawsze miało ono szeryfowy krój pisma.
Nowe logo jest już dostępne we wszystkich usługach Google. Prezentuje się naprawdę dobrze, także w wersji monochromatycznej. Zmieniło się także charakterystyczne "G" w logo wyszukiwarki, jak i logo usługi Google+.
W dobie upraszczania, "spłaszczania" i ujednolicania wszelkich logotypów, decyzja Google'a wydaje się być słuszna. I wiecie co? Nowe logo znam dopiero od kilkunastu minut, a już stara wersja wygląda w moich oczach bardzo archaicznie. To chyba najlepsza oznaka tego, że nowe logo jest krokiem w dobrym kierunku.