REKLAMA

Nowość w Spotify pozwoli się przekonać, czy maszyna jest lepsza od człowieka

Spotify wprowadza kolejną nowość w serwisie, która ma pomóc użytkownikom w odkrywaniu nowej muzyki. W sytuacji, w której baza utworów we wszystkich serwisach streamingowych jest podobna wygląda to na sposób, w jaki twórcy tego typu rozwiązań będą walczyć o klienta.

Spotify w komunikatorze Messenger
REKLAMA
REKLAMA

Serwisy streamingowe są obecne w sieci od wielu lat, a dla milionów internautów stały się podstawowymi odtwarzaczami muzycznymi na najróżniejszych urządzeniach. Nie jest to zaskoczeniem biorąc pod uwagę wygodę i niską cenę.

Streaming ma naprawdę wiele zalet.

Serwisy takie jak Spotify czy Deezer pozwalają na odtwarzanie utworów z wielomilionowych baz nie tylko na komputerach, tabletach i smartfonach, ale też bezpośrednio na domowym sprzęcie audio, konsolach do gier itp.

Dostępność muzyki to jedna karta przetargowa serwisów streamingowych, ale mają one jeszcze jedną zaletę. Tego nie oferuje biblioteka własnych - nieistotne, czy pozyskanych legalnie czy nielegalnie - plików MP3 na dysku.

Serwisy takie jak Spotify pozwalają na proste odkrywanie nowej muzyki.

Niezależnie od tego, z którego serwisu streamingowego korzystamy, w każdym z nich znajdują się mechanizmy poleceń, w tym tematyczne “radio”. Algorytmy i redaktorzy podsuwają użytkownikom kolejne propozycje utworów, albumów, kapeli czy playlist.

spotify-2

Wygląda zresztą na to, że jakość takich poleceń i rekomendacji będzie tym, czym w przyszłości serwisy streamingowe będą ze sobą konkurować. No bo czym innym? Nie biorąc pod uwagę usług HiFi, jakość i bogatctwo oferty w katalogu są podobne.

Spotify zdaje się to rozumieć i wprowadza nowe mechanizmy.

Nowy mechanizm rekomendacji ma zawierać propozycje przygotowane z myślą o konkretnym użytkowniku. Nazywa się on Odkryj w tym tygodniu (Discover Weekly). W jego ramach serwis generuje każdemu użytkownikowi playlistę na podstawie nie tylko jego gustu, ale też innych osób, które dodały jego ulubione utwory do własnych playlist.

Nowe rekomendacje mają pojawiać się co poniedziałek, a użytkownicy będą mogli takiej playlisty słuchać przez cały tydzień. Dostęp do takiej składanki będzie możliwy - a przynajmniej to obiecują twórcy - z każdego urządzenia, na którym dzisiaj można uruchomić Spotify. Nowa lista utworów pojawi się na samej górze sekcji z playlistami w aplikacji,.

REKLAMA

Ciekaw jestem, na ile pojawienie się tej funkcji można powiązać z debiutem Apple Music. W serwisie firmy z Cupertino pojawiła się zakładka “Dla Ciebie”. Nie działa ona jednak tak jak rozwiązanie Spotify. W przypadku Apple Music użytkownik dostaje do wyboru szereg playlist, które przygotowali żywi ludzie, a nie tylko algorytmy.

* Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA