REKLAMA
  1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Tech

Showroom.pl może się już szykować do międzynarodowej ekspansji

Polska platforma e-commerce związana ze światem mody została właśnie sprzedana. Nowym właścicielem Showroom.pl stała się Burda International, czyli międzynarodowy wydawca prasowy, działający na 19 rynkach.

Showroom.pl może się już szykować do międzynarodowej ekspansji
REKLAMA
REKLAMA

Showroom.pl to platforma e-commerce, w ramach której prowadzona jest sprzedaż produktów związanych z branżą mody. To polska firma, działająca na lokalnym rynku, która skupia dzisiaj 400 projektantów i marek modowych.

Showroom się rozwija

Oprócz platformy e-commerce, przeznaczonej dla dorosłych, funkcjonuje też bliźniaczy serwis oferujący ubranka i zabawki dla dzieciaków. Podserwis polskiego startupu nosi nazwę Showroom Kids. Łącznie całe Showroom.pl zatrudnia w tej chwili 30 osób i już może się pochwalić sukcesami.

Showroom to młody startup, który dostał już kilka nagród, do których należy chociażby polski Auler. Oprócz tego firma otrzymała 1 mln euro na reklamę w mediach podczas 7 Ventures Pitch Day. Polska firma była też finalistą międzynarodowych konursów dla startupów, w tym Pioneers Festival w Wiedniu, Startup Games w Londynie i Collision w Las Vegas.

showroom

Showroom przejęty przez Burda International

Burda International to międzynarodowy wydawca prasowy z blisko 300 cyklicznymi publikacjami, którego częścią jest Burda Polska, odpowiedzialna za 49 tytułów prasowych. Wśród nich znajdują się takie czasopisma jak Elle, Glamour, InStyle i BurdaStyle, ale też National Geographic, Chip, Focus, Dobre Rady, Gala, Moje Gotowanie i Sekrety Nauki.

Firma działająca na międzynarodowym rynku przejęła Showroom.pl z myślą o szybkiej ekspansji poza granicami Polski. Burda International stała się właścicielem 52 proc. udziałów w polskim startupie, przejmując je między innymi od polskiego funduszu Venture Capital. Hardgamma Ventures jest zadowolone ze sprzedaży i uznaje ją za dobre wyjście z inwestycji.

Nie jest to pierwsza inwestycja Burda International w segmencie modowego e-commerce. Nie tylko już wcześniej firma inwestowała w Showroom.pl, ale przejęła też w międzyczasie Etsy.com i Mytheresa.com. Większość udziałów pozwoli Burdzie poprowadzić ekspansję zagraniczną Showroomu, w tym u naszych sąsiadów, w ramach Shwrm.de.

REKLAMA

Showroom już od dwóch lat współpracował z Burdą, zatem samo przejęcie nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem.

*Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA