Showroom.pl może się już szykować do międzynarodowej ekspansji
Polska platforma e-commerce związana ze światem mody została właśnie sprzedana. Nowym właścicielem Showroom.pl stała się Burda International, czyli międzynarodowy wydawca prasowy, działający na 19 rynkach.
Showroom.pl to platforma e-commerce, w ramach której prowadzona jest sprzedaż produktów związanych z branżą mody. To polska firma, działająca na lokalnym rynku, która skupia dzisiaj 400 projektantów i marek modowych.
Showroom się rozwija
Oprócz platformy e-commerce, przeznaczonej dla dorosłych, funkcjonuje też bliźniaczy serwis oferujący ubranka i zabawki dla dzieciaków. Podserwis polskiego startupu nosi nazwę Showroom Kids. Łącznie całe Showroom.pl zatrudnia w tej chwili 30 osób i już może się pochwalić sukcesami.
Showroom to młody startup, który dostał już kilka nagród, do których należy chociażby polski Auler. Oprócz tego firma otrzymała 1 mln euro na reklamę w mediach podczas 7 Ventures Pitch Day. Polska firma była też finalistą międzynarodowych konursów dla startupów, w tym Pioneers Festival w Wiedniu, Startup Games w Londynie i Collision w Las Vegas.
Showroom przejęty przez Burda International
Burda International to międzynarodowy wydawca prasowy z blisko 300 cyklicznymi publikacjami, którego częścią jest Burda Polska, odpowiedzialna za 49 tytułów prasowych. Wśród nich znajdują się takie czasopisma jak Elle, Glamour, InStyle i BurdaStyle, ale też National Geographic, Chip, Focus, Dobre Rady, Gala, Moje Gotowanie i Sekrety Nauki.
Firma działająca na międzynarodowym rynku przejęła Showroom.pl z myślą o szybkiej ekspansji poza granicami Polski. Burda International stała się właścicielem 52 proc. udziałów w polskim startupie, przejmując je między innymi od polskiego funduszu Venture Capital. Hardgamma Ventures jest zadowolone ze sprzedaży i uznaje ją za dobre wyjście z inwestycji.
Nie jest to pierwsza inwestycja Burda International w segmencie modowego e-commerce. Nie tylko już wcześniej firma inwestowała w Showroom.pl, ale przejęła też w międzyczasie Etsy.com i Mytheresa.com. Większość udziałów pozwoli Burdzie poprowadzić ekspansję zagraniczną Showroomu, w tym u naszych sąsiadów, w ramach Shwrm.de.
Showroom już od dwóch lat współpracował z Burdą, zatem samo przejęcie nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem.
*Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock.