REKLAMA

Oto dowód na to, że nawet najnudniejsza dziedzina fotografii może być fascynująca

Jak stworzyć niezwykłą fotograficzną kompozycję z trzech par dżinsów? Przed takim zadaniem stanęli finaliści konkursu fotograficzno-modowego Projekt PACKSHOT organizowanego przez sklep Answear.com. Zwycięskie prace są doprawdy wyborne.

Oto dowód na to, że nawet najnudniejsza dziedzina fotografii może być fascynująca
REKLAMA
REKLAMA

Przyznam szczerze, że dotychczas zdjęcia packshotowe wydawały mi się nudną dziedziną fotografii, która ma więcej wspólnego z rzemiosłem, niż sztuką. W końcu zdjęcia na aukcjach, czy w sklepach internetowych są do bólu sztampowe. Kojarzą mi się z nimi nieodzowne białe tło i brak cienia. Jedynym awangardowym elementem bywa co najwyżej zmięte ubranie. Tymczasem packshoty wcale nie muszą być nudne, co udowodnił konkurs Projekt PACKSHOT zorganizowany przez Answear.com.

Uczestnicy konkursu musieli nadesłać trzy zdjęcia ubrań w formie oryginalnych packshotów studyjnych, bądź stylizacji na modelach. Napłynęło 300 zgłoszeń, z których jury konkursowe wybrało 15 finalistów. Każda z wybranych osób otrzymała zestaw trzech par dżinsów marki G-Star RAW, który miał posłużyć do kolejnej sesji zdjęciowej. Zadaniem finalistów było stworzenie trzech zdjęć packshotowych z jak najlepszą kompozycją

Poziom konkursu zaskoczył nawet organizatora

Jak przyznaje oganizator w informacji prasowej, poziom konkursu zaskoczył wszystkich, w tym jury, które stanowiły cztery osoby związane ze światem fotografii i mody. I faktycznie, zdjęcia są powalające. Ciekawe pomysły dopełnia pomysłowe światło i dbałość o detale. Wszystkie prace z powodzeniem mogłyby być wykorzystane w reklamie dżinsów.

Pierwsze miejsce w konkursie zajął Krystian Szczęsny, który w swoich zdjęciach nawiązał do hasła „Make fashion, not war”. Jego fotografie przedstawiają dżinsy w niezwykłych kompozycjach przypominających broń. Drugie miejsce zajął Robert Łosyk, który stworzył ciekawe kompozycje z „niewidzialnych modeli” ubranych w same dżinsy. Trzecie miejsce zajęła Joanna Baumgartner, która stworzyła kreatywne kompozycje przywołujące na myśl dzieła sztuki nowoczesnej.

Pierwszą nagrodą w konkursie było 3000 zł oraz hybrydowy laptop Acer Switch, słuchawki Fidelio Philips i publikacja zwycięskiego zdjęcia w kwartalniku VIVA! Moda. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymali słuchawki Fidelio Philips oraz voucher w wysokości 1000 zł na zakupy w answear.com.

REKLAMA

Projekt PACKSHOT to ciekawa i inspirująca inicjatywa, a przy tym spore zaskoczenie, że zdjęcia produktowe mogą wyglądać tak estetycznie i niesztampowo. Polecam też przejrzenie pełnej galerii konkursowej, gdyż zdjęcia spoza podium również są świetne. Prace zwycięzców obejrzysz w naszej galerii.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA